NCV Mil i Kamov BAS-750

Víceúčelový bezpilotní vrtulník typu BAS-750 z dílny NCV (Národní středisko vrtulníkové výroby) Mil i Kamov může plnit celou řadu úkolů, včetně pátrací a záchranné činnosti, vzdušného zeměměřičství, vzdušné kartografie, monitorování zemědělské půdy, rezervoárů vody, pozemních komunikací, objektů ropného a plynového průmyslu, potrubí ropovodů a plynovodů a vedení vysokého napětí a přepravy nákladu. Podle všeho se ale s bezpilotním vrtulníkem typu BAS-750 počítá též pro vojenské aplikace. Jedná se o klasicky koncipovaný vrtulník s protáhlým trupem s ostrými okraji, který plynule přechází v krátký ocasní nosník, třílistým nosným rotorem a dvoulistou vyrovnávací vrtulí. Instalace vyrovnávací vrtule se přitom nachází na pravoboku ocasního nosníku. Kromě vyrovnávací vrtule ocasní nosník bezpilotního vrtulníku typu BAS-750 nese též jednu štíhlou lichoběžníkovou SOP a jednu lichoběžníkovou VOP. K bokům trupu tohoto stroje, na úrovni rotorové hlavy, je uchyceno krátké lichoběžníkové křídlo s výrazným záporným vzepětím a závěsníky pod konci. Vzletové a přistávací zařízení bezpilotního vrtulníku typu BAS-750 tvoří pevný lyžový podvozek trubkové konstrukce. Součástí podvěsného vybavení tohoto stroje jsou též přídavné palivové nádrže. Součástí celého bezpilotního systému typu BAS-750 jsou dva bezpilotní vrtulníky a dvě pozemní řídící stanice. Bezpilotní vrtulníky typu BAS-750 jsou schopny autonomní činnosti po dobu až šesti hodin. Získané informace přitom mohou pozemní řídící stanici předávat až ze vzdálenosti 150 km. Bezpilotní vrtulníky typu BAS-750 navíc mají schopnost se navrátit na místo startu i po přechozí ztrátě satelitního signálu. Široké veřejnosti byl přitom tento stroj poprvé prezentován na výstavě Armija 2022, která se konala v srpnu roku 2022.
Verze: žádné
Vyrobeno: ?
Uživatelé: žádní
Navádění: inerciální (autopilot) + rádiové-povelové
Pohon: jeden pístový (?) motor blíže nespecifikovaného typu
Vybavení: elektro-optický pozorovací systém neznámého typu. Instalace otočného kulovitého pouzdra zmíněného systému se nachází pod špicí trupu.
TTD: | |
Ø nosného rotoru: | ? |
Ø vyrovnávacího rotoru: | ? |
Celková délka: | ? |
Délka trupu: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 750 kg |
Max. užitečné zatížení: | 200 kg |
Max. rychlost: | ? |
Cestovní rychlost: | 180 km/h |
Praktický dostup: | 3 500 m |
Dolet: | ? |
Operační rádius: | ? |
Vytrvalost: | 6 hod |
Poslední úpravy provedeny dne: 17.8.2022