NCV Mil i Kamov BAS-750

Víceúčelový bezpilotní vrtulník typu BAS-750 z dílny NCV (Národní středisko vrtulníkové výroby) Mil i Kamov může plnit celou řadu úkolů, včetně pátrací a záchranné činnosti, vzdušného zeměměřičství, vzdušné kartografie, monitorování zemědělské půdy, rezervoárů vody, pozemních komunikací, objektů ropného a plynového průmyslu, potrubí ropovodů a plynovodů a vedení vysokého napětí a přepravy nákladu. Podle všeho se ale s bezpilotním vrtulníkem typu BAS-750 počítá též pro vojenské aplikace. Jedná se o klasicky koncipovaný vrtulník s protáhlým trupem s ostrými okraji, který plynule přechází v krátký ocasní nosník, třílistým nosným rotorem a dvoulistou vyrovnávací vrtulí. Instalace vyrovnávací vrtule se přitom nachází na pravoboku ocasního nosníku. Kromě vyrovnávací vrtule ocasní nosník bezpilotního vrtulníku typu BAS-750 nese též jednu štíhlou lichoběžníkovou SOP a jednu lichoběžníkovou VOP. K bokům trupu tohoto stroje, na úrovni rotorové hlavy, je uchyceno krátké lichoběžníkové křídlo s výrazným záporným vzepětím a závěsníky pod konci. Vzletové a přistávací zařízení bezpilotního vrtulníku typu BAS-750 tvoří pevný lyžový podvozek trubkové konstrukce. Součástí podvěsného vybavení tohoto stroje jsou též přídavné palivové nádrže. Součástí celého bezpilotního systému typu BAS-750 jsou dva bezpilotní vrtulníky a dvě pozemní řídící stanice. Bezpilotní vrtulníky typu BAS-750 jsou schopny autonomní činnosti po dobu až šesti hodin. Získané informace přitom mohou pozemní řídící stanici předávat až ze vzdálenosti 150 km. Bezpilotní vrtulníky typu BAS-750 navíc mají schopnost se navrátit na místo startu i po přechozí ztrátě satelitního signálu. Široké veřejnosti byl přitom tento stroj poprvé prezentován na výstavě Armija 2022, která se konala v srpnu roku 2022.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   inerciální (autopilot) + rádiové-povelové

Pohon:       jeden pístový (?) motor blíže nespecifikovaného typu

Vybavení:   elektro-optický pozorovací systém neznámého typu. Instalace otočného kulovitého pouzdra zmíněného systému se nachází pod špicí trupu.

           

 

TTD:     
Ø nosného rotoru:  ?
Ø vyrovnávacího rotoru: ?
Celková délka: ?
Délka trupu: ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 750 kg
Max. užitečné zatížení: 200 kg
Max. rychlost: ?
Cestovní rychlost: 180 km/h
Praktický dostup:   3 500 m
Dolet: ?
Operační rádius:    ?
Vytrvalost: 6 hod

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 17.8.2022