NCV Mil i Kamov BAS-200

Lehký víceúčelový bezpilotní vrtulník typu BAS-200 z dílny NCV (Národní středisko vrtulníkové výroby) Mil i Kamov může plnit celou řadu úkolů, včetně vzdušného monitorování, přepravy lehkého nákladu, pátrací a záchranné činnosti a kultivace zemědělských ploch. Jedná se o klasicky koncipovaný jednomotorový vrtulník s jedním třílistým nosným rotorem a jednou dvoulistou vyrovnávací vrtulí. Instalace vyrovnávací vrtule se přitom nachází levoboku ocasního nosníku, který nese rovněž štíhlou lichoběžníkovou SOP. Vzletové a přistávací zařízení vrtulníku typu BAS-200 tvoří pevný lyžový podvozek. Zmíněný stroj má vzletovou hmotnost 200 kg a nosnost 50 kg a ve vzduchu může setrvat po dobu až 4 h. Pozemní řídící stanoviště vrtulníku typu BAS-200 je umístěno v přívěsu, který lze připojit za osobní automobil. S pozemním řídícím stanovištěm si přitom tento stroj může vyměňovat informace až do vzdálenosti 100 km. Vrtulník typu BAS-200 je ale schopen též plně autonomního letu, od vzletu až po přistání, po předem zadané trase za využití satelitního navigačního systému. V tomto případě může urazit vzdálenost až 430 km. Široké veřejnosti byl bezpilotní vrtulník typu BAS-200, spolu s pozemní řídící stanicí, poprvé prezentován na moskevské aerosalonu MAKS 2021, který se konal v červenci roku 2021. Na zmíněné výstavě ale došlo též k podpisu smlouvy mezi konsorciem Vertolety Rossii a společností Počta Rossii o využití bezpilotních vzdušných systémů v Čukotské autonomní oblasti. Dle zmíněné smlouvy by měly bezpilotní vrtulníky typu BAS-200, spolu s těžšími bezpilotními vrtulníky typu VRT300 společnosti VR-Technologies, ještě před koncem tohoto roku projít zkušebním nasazením v roli poštovních strojů na Čukotce, a to na lince Anadyr – Ugolnye Kopy. Pokud bude zkušební nasazení těchto strojů na Čukotce úspěšné, v blízké budoucnosti by mohly být využívány k přepravě pošty až na 20-ti linkách. Společnost Počta Rossii přitom plánuje za jejich pomoci přepravit až 245 t pošty ročně.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:  inerciální (autopilot) + rádiové-povelové

Pohon:       jeden pístový motor blíže nespecifikovaného typu s max. výkonem 54 hp

Výzbroj:     žádná

 

 

TTD:     
Ø nosného rotoru:  3,45 m
Ø vyrovnávacího rotoru: 0,67 m
Celková délka: 3,90 m
Délka trupu: 3,17 m
Výška: 1,22 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 200 kg
Max. užitečné zatížení: 50 kg
Max. rychlost: 160 km/h
Cestovní rychlost: 100 až 120 km/h
Praktický dostup:   3 900 m
Dolet: 400 km
Operační rádius:    100 km
Vytrvalost: 4 hod

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 5.8.2021