NCV Mil i Kamov BAS-200

Lehký víceúčelový bezpilotní vrtulník typu BAS-200 z dílny NCV (Národní středisko vrtulníkové výroby) Mil i Kamov může plnit celou řadu úkolů, včetně vzdušného monitorování, přepravy lehkého nákladu, pátrací a záchranné činnosti a kultivace zemědělských ploch. Jedná se o klasicky koncipovaný jednomotorový vrtulník s jedním třílistým nosným rotorem a jednou dvoulistou vyrovnávací vrtulí. Instalace vyrovnávací vrtule se přitom nachází levoboku ocasního nosníku, který nese rovněž štíhlou lichoběžníkovou SOP. Vzletové a přistávací zařízení vrtulníku typu BAS-200 tvoří pevný lyžový podvozek. Zmíněný stroj má vzletovou hmotnost 200 kg a nosnost 50 kg a ve vzduchu může setrvat po dobu až 4 h. Pozemní řídící stanoviště vrtulníku typu BAS-200 je umístěno v přívěsu, který lze připojit za osobní automobil. S pozemním řídícím stanovištěm si přitom tento stroj může vyměňovat informace až do vzdálenosti 100 km. Vrtulník typu BAS-200 je ale schopen též plně autonomního letu, od vzletu až po přistání, po předem zadané trase za využití satelitního navigačního systému. V tomto případě může urazit vzdálenost až 430 km. Široké veřejnosti byl bezpilotní vrtulník typu BAS-200, spolu s pozemní řídící stanicí, poprvé prezentován na moskevské aerosalonu MAKS 2021, který se konal v červenci roku 2021. Na zmíněné výstavě ale došlo též k podpisu smlouvy mezi konsorciem Vertolety Rossii a společností Počta Rossii o využití bezpilotních vzdušných systémů v Čukotské autonomní oblasti. Dle zmíněné smlouvy by měly bezpilotní vrtulníky typu BAS-200, spolu s těžšími bezpilotními vrtulníky typu VRT300 společnosti VR-Technologies, ještě před koncem tohoto roku projít zkušebním nasazením v roli poštovních strojů na Čukotce, a to na lince Anadyr – Ugolnye Kopy. Pokud bude zkušební nasazení těchto strojů na Čukotce úspěšné, v blízké budoucnosti by mohly být využívány k přepravě pošty až na 20-ti linkách. Společnost Počta Rossii přitom plánuje za jejich pomoci přepravit až 245 t pošty ročně.
Verze: žádné
Vyrobeno: ?
Uživatelé: žádní
Navádění: inerciální (autopilot) + rádiové-povelové
Pohon: jeden pístový motor blíže nespecifikovaného typu s max. výkonem 54 hp
Výzbroj: žádná
TTD: | |
Ø nosného rotoru: | 3,45 m |
Ø vyrovnávacího rotoru: | 0,67 m |
Celková délka: | 3,90 m |
Délka trupu: | 3,17 m |
Výška: | 1,22 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 200 kg |
Max. užitečné zatížení: | 50 kg |
Max. rychlost: | 160 km/h |
Cestovní rychlost: | 100 až 120 km/h |
Praktický dostup: | 3 900 m |
Dolet: | 400 km |
Operační rádius: | 100 km |
Vytrvalost: | 4 hod |
Poslední úpravy provedeny dne: 5.8.2021