AutoFlightX V600

Autonomní eVTOL typu V600 z dílny společnosti AutoFlightX z Gilchingu, německé pobočky čínské společnosti Autoflight ze Shanghaie založené Tian Yuem v únoru roku 2018, slouží k městské a meziměstské dopravě pasažérů. Zmíněný stroj je řešen jako dolnoplošník s poměrně krátkým a štíhlým vřetenovitým trupem a kachním uspořádáním nosných ploch. V zadní části trupu tohoto stroje se nachází dvoumístná tandemově uspořádaná kabina cestujících. Kabina cestujících eVTOLu typu V600 je přitom opatřena protáhlým výklopným (směrem doprava) stíhačkovým překrytem s neděleným zasklením. Na zádi trupu tohoto stroje, na úrovni kabiny cestujících, se nachází dolnoplošně uspořádané štíhlé šípové křídlo s protáhlými kořeny náběžné hrany a štíhlými lichoběžníkovými winglety. K přídi trupu eVTOLu typu V600 jsou zase uchyceny, na hornoplošné pozici, štíhlé kachní plošky s půdorysem ve tvaru lichoběžníku. Křídlo tohoto stroje je přitom s konci kachních plošek navzájem propojeno dvojicí štíhlých vřetenovitých nosníků. K jejich koncům, které vystupují z odtokové hrany křídla, je uchycena zdvojená svislá ocasní plocha (SOP) s lichoběžníkovým tvarem. Pohon eVTOLu typu V600 obstarává sedm elektromotorů. Jeden z nich se nachází v zádi trupu, přímou za kabinou cestujících, a roztáčí dvoulistou tlačnou vrtuli, která zajišťuje pohon při horizontálním letu. Zbylých šest elektromotorů roztáčí malé dvoulisté nosné rotory. Díky nim je tento stroj schopen svislého vzletu a přistání. Dva z nich se přitom nacházejí na hřbetu ocasních nosníků, přímo před křídlem. Zbylé čtyři nosné rotory jsou uchyceny k břichu ocasních nosníků. Zatímco dva z nich se nacházejí na úrovni kachních plošek, poslední dva nosné rotory jsou instalovány přímo pod zdvojenou SOP. Napájení elektromotorů eVTOLu typu V600 obstarávají palubní baterie. K vzletu a přistání tento stroj využívá pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Zatímco instalace příďového podvozku se nachází pod přídí trupu, na úrovni kachních plošek, hlavní podvozky eVTOLu typu V600 jsou uchyceny k břichu zadní části trupu, na úrovni křídla. Prototyp tohoto stroje byl široké veřejnosti poprvé prezentován na výstavě Aero Friedrichshafen 2019, která se konala v dubnu roku 2019 v Německu. Dle tehdejších plánů měl být eVTOL typu V600 zařazen do provozu nejprve jako nákladní. K tomu mělo dojít před rokem 2023. Teprve až poté měl být tento stroj certifikován k přepravě cestujících. Sériové výroby se ale eVTOL typu V600 nakonec nedočkal. Zkušenosti, které se podařilo nastřádat v průběhu vývoje tohoto dvoumístného stroje, nicméně později našly uplatnění při návrhu čtyřmístného eVTOLu typu Prosperity I (V1500M).
Verze: žádné
Vyrobeno: nejméně jeden prototyp
Uživatelé: žádní
Navádění: inerciální (autopilot) + satelitní
Pohon: sedm elektromotorů
Kapacita: dva pasažéři
TTD: | |
Rozpětí křídla: | ? |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 600 kg |
Užitečné zatížení: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Vytrvalost: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 3.2.2023