Autoflight V1000

Autonomní eVTOL typu V1000 z dílny společnosti Autoflight ze Shanghaie slouží k expresní přepravě nákladu. Díky schopnosti kolmého vzletu a přistání je tento stroj schopen dopravit náklad i do odlehlých a málo přístupných lokalit. eVTOL typu V1000 je pojat jako aerodynamická zvětšenina eVTOLu typu V50 White Shark. Zmíněný stroj je tedy řešen jako hornoplošník se štíhlým vřetenovitým trupem a kachním uspořádáním nosných ploch. Zatímco na zádi trupu eVTOLu typu V1000 se nachází štíhlé šípové křídlo, které je opatřeno winglety, na přídi trupu tohoto stroje jsou instalovány štíhlé lichoběžníkové kachní plošky. Křídlo eVTOLu typu V1000 je přitom s konci kachních plošek navzájem propojeno dlouhými štíhlými vřetenovitými nosníky. K jejich koncům, které vystupují z odtokové hrany křídla, je uchycena zdvojená svislá ocasní plocha (SOP) s tvarem písmene „V“. Pohon eVTOLu typu V1000 obstarává devět elektromotorů. Osm z nich přitom roztáčí malé dvoulisté nosné rotory. Ty tomuto stroji umožňují vzlétat a přistávat kolmo. Zatímco instalace dvou z nich se nachází na vrcholech zdvojené SOP, zbylých šest nosných rotorů eVTOLu typu V1000 je uchyceno k hřbetu ocasních nosníků, po dvou na úrovni kachních plošek, mezi křídlem a kachními ploškami a mezi křídlem a zdvojenou SOP. Poslední, devátý, elektromotor zajišťuje pohon tohoto stroje při horizontálním letu. Zmíněný motor je vestavěn do zádě trupu a roztáčí dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání. Napájení elektromotorů eVTOLu typu V1000 obstarávají palubní baterie. K vzletu a přistání tento stroj využívá tříbodový podvozek příďového typu. Příďový podvozek eVTOLu typu V1000 je řešen jako zatahovatelný a nachází se pod přídí trupu. Naproti tomu hlavní podvozky tohoto stroje jsou pojaty jako pevné. Jejich kolečka přitom vystupují z dolní hrany zdvojené SOP. K přepravě nákladu eVTOL typu V1000 využívá podvěsný podtrupový kontejner. Jakékoliv další informace o tomto zatím největším eVTOLu značky Autoflight nejsou bohužel k dispozici.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  nejméně jeden prototyp

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   inerciální (autopilot) + satelitní

Pohon:       devět elektromotorů

Kapacita:    ?

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: ?
Délka:   ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Užitečné zatížení: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    ?
Vytrvalost: ?

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 3.2.2023