Autoflight V50 White Shark

Autonomní eVTOL typu V50 z dílny společnosti Autoflight ze Shanghaie se zaměřením na vývoj a výrobu autonomních vzdušných prostředků s kolmým vzletem a přistáním na elektrický pohon, která byla založena v roce 2016 Tuan Yuem, může sloužit k expresní přepravě nákladu, hlídkové činnosti vzdušnému mapování či kontrole ropovodů, plynovodů a vedení vysokého napětí. Díky schopnosti kolmého vzletu a přistání je tento stroj schopen dopravit náklad i do odlehlých a málo přístupných lokalit. Drak eVTOLu typu V50 je zhotoven z kompozitu na bázi uhlíkových vláken. Zmíněný stroj je řešen jako hornoplošník se štíhlým vřetenovitým trupem a kachním uspořádáním nosných ploch. Zatímco na zádi trupu eVTOLu typu V50 se nachází štíhlé šípové křídlo, na přídi trupu tohoto stroje jsou instalovány štíhlé lichoběžníkové kachní plošky. Křídlo tohoto stroje je přitom s konci kachních plošek navzájem propojeno dlouhými štíhlými vřetenovitými nosníky. K jejich koncům, které vystupují z odtokové hrany křídla, je uchycena zdvojená svislá ocasní plocha (SOP) s tvarem písmene „V“. Pohon eVTOLu typu V50 obstarává devět elektromotorů. Osm z nich přitom roztáčí malé dvoulisté nosné rotory. Ty tomuto stroji umožňují vzlétat a přistávat kolmo. Zatímco instalace dvou z nich se nachází na vrcholech zdvojené SOP, zbylých šest nosných rotorů eVTOLu typu V50 je uchyceno k hřbetu ocasních nosníků, po dvou na úrovni kachních plošek, mezi křídlem a kachními ploškami a mezi křídlem a zdvojenou SOP. Poslední, devátý, elektromotor obstarává pohon tohoto stroje při horizontálním letu. Zmíněný motor je vestavěn do zádě trupu a roztáčí dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání. Napájení elektromotorů eVTOLu typu V50 obstarávají palubní baterie. K vzletu a přistání tento stroj využívá pevný tříbodový podvozek příďového typu. Všechny tři podvozky eVTOLu typu V400 jsou osazeny kluznými patkami. Zatímco instalace příďového podvozku se nachází pod přídí trupu, kluzné patky hlavních podvozků eVTOLu typu V50 jsou uchyceny k dolní hraně zdvojené SOP. K přepravě nákladu do celkové hmotnosti 20 kg tento stroj využívá podvěsný konformní podtrupový kontejner. Alternativně lze eVTOL typu V50 opatřit senzorovou hlavicí. Pořízené záběry přitom tento stroj může odesílat pozemnímu řídícímu stanovišti v reálném čase až do vzdálenosti 150 km. Letové zkoušky prototypu eVTOLu typu V50 se rozeběhly v roce 2019. Dne 19. května 2020 tento stroj podnikl let o délce celých 6 h. Plány z počátku roku 2022 počítaly se zahájením doručovatelské služby za pomoci eVTOLu typu V50 před koncem toho samého roku.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ?

 

 

 

Navádění:   inerciální (autopilot) + satelitní

Pohon:       devět elektromotorů

Kapacita:    náklad do celkové hmotnosti 20 kg

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: ?
Délka:   ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Užitečné zatížení: 20 kg
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   5 000 m
Max. dolet:    600 km
Vytrvalost: 6 h

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 3.2.2023