CHRDI AR300

Volitelně pilotovaný jednomístný eVTOL typu AR300 z dílny institutu CHRDI (China Helicopter Research and Development Institute) korporace AVIC (Aviation Industry Corporation of China) je určen k civilním aplikacím, včetně vyhlídkových letů, městské osobní dopravy a přepravy nákladu, i aplikacím vojenským, včetně přepravy vojáků na frontu, útoků na pozemní cíle a provádění vzdušného průzkumu. Zmíněný stroj má celokompozitní konstrukci a je koncipován jako multikoptéra. Jeho pohon přitom obstarává šest elektromotorů. Každý z nich roztáčí jeden malý dvoulistý nosný rotor. eVTOL typu AR300 má přitom být schopen bezpečně pokračovat z letu i po předchozím výpadku dvou z šesti motorů. Instalace všech elektromotorů s nosnými rotory se nachází na koncích šesti horizontálních ramen trubkové konstrukce, které vystupují z hřbetu „trupu“. Konce nosných ramen pohonných jednotek jsou přitom navzájem propojeny prstencovitým nosníkem s půdorysem ve tvaru šestiúhelníku se zaoblenými rohy. Trup eVTOLu typu AR300 má podobu jednomístné otevřené kabiny, která je opatřena pouze čelním větrným štítkem. K vzletu a přistávání tento stroj využívá pevný lyžový podvozek trubkové konstrukce. Díky modulární konstrukci lze tento stroj snadno konvertovat z pilotované konfigurace na bezpilotní a naopak. Prototyp eVTOLu typu AR300 byl široké veřejnosti poprvé prezentován na šestém ročníku výstavy China Helicopter Exposition, která se konala v září roku 2023 v Tianjinu. Na zmíněné výstavě bylo oznámeno, že se letové zkoušky vystaveného prototypu rozeběhnou v následujícím roce.
Verze: žádné
Vyrobeno: nejméně jeden prototyp
Uživatelé: žádní
Posádka: jeden pilot
Pohon: šest elektromotorů
TTD: | |
Šířka: | 6,40 m |
Délka: | 6,40 m |
Výška: | 2,50 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 360 kg |
Max. užitečné zatížení: | 90 kg |
Max. rychlost: | 100 km/h |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Vytrvalost: | 40 min |
Poslední úpravy provedeny dne: 22.10.2023