CAC WL-6 Wing Loong VI

Bezpilotní vzdušný prostředek pro střední výšky s velkou vytrvalostí (MALE) typu Wing Loong VI z dílny společnosti Chengdu Aircraft Corporation (CAC) korporace AVIC (Aviation Industry Corporation of China) může plnit celou řadu úkolů, včetně vzdušného průzkumu a ničení pozemních cílů za pomoci přesně naváděné munice. Zmíněný stroj má štíhlý vřetenovitý trup, štíhlé přímé hornoplošně uspořádané křídlo a lichoběžníkové ocasní plochy mající vzájemné uspořádání do tvaru obráceného písmene „V“. Pod vyvýšeným hřbetem přídě trupu UAV typu Wing Loong VI se podle všeho nachází anténa satelitního komunikačního systému, za jehož pomoci lze předávat získané informace pozemnímu vyhodnocovacímu stanovišti v reálném čase. Do zádě trupu tohoto stroje je zase vestavěna pohonná jednotka. Pohon UAV typu Wing Loong VI obstarává jeden pístový nebo turbovrtulový (?) motor, který roztáčí třílistou vrtuli v tlačném uspořádání. Hornoplošně uspořádané křídlo tohoto stroje je opatřeno štíhlými lichoběžníkovými winglety a sestává se z jedné obdélníkové střední části s přibližně nulovým vzepětím a dvou lichoběžníkových vnějších částí s kladným vzepětím. Pod střední částí křídla UAV typu Wing Loong VI se nacházejí dva páry zbraňových závěsníků. Další závěsník je umístěn pod trupem, na úrovni křídla. Instalace ocasních ploch tohoto stroje se nachází na koncích dvou dlouhých štíhlých nosníků, které vystupují z odtokové hrany křídla. K vzletu a přistání tento stroj využívá zatahovatelný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Zatímco příďový podvozek se zasouvá, po směru letu, do břicha přídě trupu, hlavní podvozky UAV typu Wing Loong VI se zatahují, proti směru letu, do boků zadní části trupu, v oblasti pod křídlem. Svůj veřejný debut si tento stroj odbyl na Airshow China 2024, která se konala v listopadu roku 2024. Dle vyjádření zástupců výrobce je UAV typu Wing Loong VI určen zejména pro export. Jeho vývoj se nyní nachází ve fázi letových zkoušek.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  neznámý počet prototypů

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   inerciální + rádiové-povelové + satelitní (?)

Pohon:       jeden pístový nebo turbovrtulový (?) motor neznámého typu

Vybavení:   ?

Výzbroj:     podvěsná výzbroj, přepravovaná na čtyřech křídelních a jednom trupovém závěsníku

                

 

TTD:  
Rozpětí křídla: ?
Délka: ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. užitečné zatížení: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup: ?
Max. dolet: ?
Operační rádius: ?
Vytrvalost: ?
 
 
 

 

poslední úpravy provedeny dne: 17.11.2024