CAC WL-3 Wing Loong III

Taktický bezpilotní vzdušný prostředek pro střední výšky s velkou vytrvalostí (MALE) typu Wing Loong III z dílny společnosti Chengdu Aircraft Corporation (CAC) korporace AVIC (Aviation Industry Corporation of China) vznikl jako doplněk menších a lehčích UAV typu Wing Loong I a Wing Loong II. Zmíněný stroj může plnit celou řadu úkolů v zájmu vojenského i civilního sektoru, včetně ozbrojeného průzkumu, přímé podpory pozemních jednotek, protiponorkového boje (ASW), ničení radiolokátorů v rámci potlačování PVO (SEAD), hlídkové činnosti, pátrací a záchranné činnosti na moři, vedení radioelektronického boje (REB) a působení v roli vzdušné retranslační stanice. Kromě toho může operovat v součinnosti s pilotovanými letouny či jinými bezpilotními vzdušnými prostředky. Celkové uspořádání UAV typu Wing Loong III sdílí s menším a lehčím UAV typu Wing Loong II. Jedná se tedy o středoplošník se štíhlým protáhlým trupem se zaobleným profilem a ostrými „stealth“ okraji, štíhlým přímým křídlem s winglety a poměrně vysokými motýlkovými ocasními plochami s lichoběžníkovým tvarem. Ocasní plochy UAV typu Wing Loong III navíc doplňuje nevelká zdvojená lichoběžníková kýlovka (UAV typu Wing Loong II je opatřen pouze jednoduchou kýlovkou). Vyvýšený hřbet přídě trupu tohoto stroje ukrývá anténu satelitního komunikačního systému, za jehož pomoci lze předávat získané informace pozemnímu vyhodnocovacímu stanovišti v reálném čase. Instalace satelitního komunikačního systému přitom UAV typu Wing Loong III umožňuje operovat ve velké vzdálenosti od pozemního řídícího stanoviště. Pod špicí trupu tohoto stroje, přímo před šachtou příďového podvozku, je umístěna instalace kulovitého pouzdra elektro-optického pozorovacího systému. Do zádě trupu UAV typu Wing Loong III je vestavěna turbovrtulová pohonná jednotka, která roztáčí jednu pětilistou vrtuli v tlačném uspořádání (motor UAV typu Wing Loong II je osazen vrtulí třílistou). Vzletové a přistávací zařízení tohoto stroje tvoří zatahovatelný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Zatímco příďový podvozek se zatahuje (po směru letu) do břicha špice trupu, hlavní podvozek se zasouvá (po směru letu) do boků zadní části trupu, v oblasti pod křídlem. Na osmi křídelních a jednom centrálním trupovém závěsníků UAV typu Wing Loong III může přepravovat podvěsnou výzbroj a vybavení do celkové hmotnosti 2 000 kg. Naproti tomu menší UAV typu Wing Loong II je opatřen jen šesti závěsníky s celkovou nosností 480 kg. Široké veřejnosti byl UAV typu Wing Loong III poprvé prezentován na Airshow China 2022, která se konala v listopadu roku 2022 v Zhuhai. Na zmíněné výstavě bylo přitom oznámeno, že se letové zkoušky tohoto stroje rozeběhnou v dohledné době.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   inerciální + GPS

Pohon:       jeden turbovrtulový motor neznámého typu

Vybavení:   senzorové vybavení do celkové hmotnosti 300 kg – elektro-optický pozorovací systém blíže nespecifikovaného typu (otočné kulovité pouzdro nacházející se na břichu přední části trupu, přímo před šachtou příďového podvozku)

Výzbroj:     podvěsná výzbroj (a vybavení) do celkové hmotnosti 2 000 kg, přepravovaná na devíti závěsnících (osmi křídelních a jednom trupovém) – protitankové řízené střely (max.  16 ks), PLŘS s pasivním IČ navedením typu PL-10 (CH-AA-9), protiradiolokační ŘS s pasivním RL navedením, klouzavé naváděné pumy, submuniční kontejnery, malé sebevražedné UAV, akustické bóje, kontejnery se stanicí REB a průzkumné kontejnery

                

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 24,00 m
Délka: 12,20 m
Výška: 4,30 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 6 200 kg
Max. užitečné zatížení: 2 300* kg
Max. rychlost: ?
Praktický dostup: ?
Max. dolet: 10 000 km
Operační rádius: ?
Vytrvalost: 40 h
 
 
 

* 2 000 kg ve vnějším podvěsu + 300 kg uvnitř trupu

 

 

 

poslední úpravy provedeny dne: 12.11.2022