Kamov Ka-32SI
Typ: speciální výzkumná modifikace palubního pátracího-záchranného vrtulníku typu Ka-32S (Helix C)
Určení: geofyzikální průzkum a monitorování životního prostředí
Odlišnosti od typu Ka-32S (Helix C):
- instalace komplexu pro geofyzikální průzkum a monitorování životního prostředí typu GEVK-1
- instalace speciálního vlečného senzoru nepodobného detektoru MAD protiponorkového vrtulníku typu Ka-27 (Helix A). Zmíněný senzor je v „klidové“ pozici, obdobně jako detektor MAD vrtulníku typu Ka-27 (Helix A), uchycen k břichu ocasního nosníku.
- instalace dálkově ovládané podvodní kamery. Zmíněná kamera je spouštěna na vodní hladinu na laně v průběhu visu v malé výšce a je opatřena vlastním pohonem v podobě malých lodních šroubů. Její ovládání obstarává operátor za pomoci joysticku. Přenos naváděcích povelů zajišťuje kabel.
- instalace závěsníků, na které lze umístit dvojici krabicovitých přídavných palivových nádrží, na bocích trupu, přímo nad vystouplými kryty pátého páru palivových nádrží alá Ka-27PSD
Historie: Jediný exemplář speciálu typu Ka-32SI, který sloužil pro geofyzikální průzkum a monitorování životního prostředí, vznikl v roce 1993 úpravou sériového Ka-32S (Helix C). Konkrétně přitom šlo o vrtulník s registrací RA-31584 a výrobním číslem 8706. Zmíněný stroj nesl červeno-bílý kabát a rudé trupové číslo „02“ a byl provozován společností Kamov-Aero. Svůj veřejný debut si vrtulník Ka-32SI (RA-31584) odbyl v srpnu roku 1995 na moskevské airshow MAKS 95. Jediný exemplář tohoto speciálu bylo ale možné spatřit též na Hydro Aviation Show 96, která se konala v září roku 1996 v Gelendžiku. Služební kariéra vrtulníku Ka-32SI (RA-31584) ale nebyla, díky absolutně nedostatečnému financování, dlouhá. Po ukončení provozu byl tento stroj upraven na požární speciál a následně předán leteckému oddílu Požárního sboru města Moskvy.
Verze: -
Vyrobeno: jeden exemplář (vznikl konverzí sériového Ka-32S)
Uživatelé: pouze Rusko (Kamov-Aero)
Posádka: ?
Pohon: dva turbohřídelové motory typu Izotov TV3-117VM s max. výkonem po 2 200 hp
TTD: | |
Ø nosných rotorů: | 15,90 m |
Délka trupu: | 11,30 m |
Výška: | 5,40 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny: 8.8.2015