Kamov Ka-32A7 (Ka-27PV)
Typ: speciální ozbrojená hlídková modifikace palubního pátracího-záchranného vrtulníku typu Ka-27PS (Helix D)
Určení: ochrana ekonomicky využitelných oblastí moří a oceánů před narušiteli
Odlišnosti od typu Ka-27PS (Helix D):
- instalace pomocného „křídla“ trubkové konstrukce se čtveřicí zbraňových závěsníků s nosností po 500 kg z útočného-výsadkového vrtulníku typu Ka-29 (Helix B) na bocích trupu, přímo před hlavním podvozkem (pomocné křídlo je k bokům trupu tohoto modelu uchyceno za pomoci speciálního adaptéru trubkové konstrukce, který obepíná kryty pátého páru palivových nádrží)
- instalace zbraňového systému, který spolupracuje s protilodními ŘS s aktivním RL navedením typu Ch-35V (AS-20 Kayak), protizemními ŘS s poloaktivním laserovým navedením typu Ch-25ML (AS-10 Karen), raketovými bloky typu B-8V20 a kanónovými kontejnery typu UPK-23-250
- instalace dvou vyhledávacích světlometů pod pravým pomocným „křídlem“, přímo mezi trupem a vnitřním zbraňovým závěsníkem
- instalace nevelkého hranatého krytu blíže nespecifikovaného systému po pravoboku špice trupu, přímo před spodním postranním okénkem
- vestavba nevelkého okénka optiky laserového dálkoměru (?) do špice trupu, vlevo od pravého spodního postranního okénka
Historie: Okolnosti vzniku ozbrojeného speciálu typu Ka-32A7 (Ka-27PV), který byl určen k ochraně pobřežních ekonomicky využitelných oblastí moří a oceánů, nejsou známy. S největší pravděpodobností však tento model vzešel z iniciativy JSC N.I. Kamova. Jediný prototyp nebo demonstrátor (?) speciálu typu Ka-32A7 (Ka-27PV) vznikl konverzí vybraného exempláře pátracího a záchranného vrtulníku typu Ka-27PS (Helix D) ze stavu VMF. Konkrétně přitom šlo o stroj s výrobním číslem 88626, který byl vyroben v roce 1987. Svůj veřejný debut si prototyp vrtulníku typu Ka-32A7 (Ka-27PV) odbyl na moskevské airshow MAKS 95, která se konala v srpnu roku 1995. Protože o tento model nikdo neprojevil zájem, jeho vývoj nakonec nepřekročil prototypové stádium. Po ukončení programu Ka-32A7 (Ka-27PV) byl jediný prototyp tohoto modelu zpětně dopracován do standardu Ka-27PS (Helix D) a následně předán FSB (Federální bezpečnostní služba).
Verze: -
Vyrobeno: jeden exemplář (vznikl konverzí sériového Ka-27PS)
Uživatelé: žádní
Posádka: ?
Pohon: dva turbohřídelové motory typu Izotov TV3-117KM s max. výkonem po 2 200 hp
Radar: pátrací impulsní dopplerovský radiolokátor typu Osminog-PS (‘Splash Drop’), instalovaný uvnitř polokapkovitého krytu nacházejícího se pod přídí trupu. Zatímco plovoucí objekt s RCS 2 až 5 m2 je tento typ radaru schopen za stavu moře 3 detekovat na vzdálenost 8 km, plovoucí objekt s RCS 10 až 30 m2 dokáže za těch samých podmínek odhalit na vzdálenost 10 km. Bouřková oblaka je pak schopen detekovat (při letu ve výškách mezi 200 m a 3 000 m) na vzdálenost 30 až 50 km.
Výzbroj: podvěsná výzbroj do celkové hmotnosti 2 000 kg, přepravovaná na čtyřech pylonech nacházejících se pod pomocnými „křídly“ z trubkové příhradoviny – protilodní ŘS s aktivním RL navedením typu Ch-35V (AS-20 Kayak), protizemní ŘS s poloaktivním laserovým navedením typu Ch-25ML (AS-10 Karen), raketové bloky typu B-8V20 (20 neřízených raket typu S-8 ráže 80 mm) a kanónové kontejnery typu UPK-23-250 (jeden dvouhlavňový 23 mm kanón typu GŠ-23L se zásobou 250 nábojů)
TTD: | |
Ø nosných rotorů: | 15,90 m |
Délka trupu: | 11,30 m |
Výška: | 5,40 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny: 8.8.2015