AVIC TP500
Těžký bezpilotní vzdušný prostředek typu TP500 z dílny Prvního Leteckého Institutu konsorcia AVIC (Aviation Industry Corporation of China) slouží k přepravě nákladu. Zmíněný stroj je koncipován jako dolnoplošník se zavalitým krabicovitým trupem, štíhlým přímým křídlem s kladným vzepětím a malými winglety a klasicky koncipovanými šípovými ocasními plochami. Ocasní plochy UAV typu TP500 se přitom sestávají z jedné štíhlé šípové SOP a jedné „plovoucí“ VOP s obdélníkovým půdorysem. Pohon tohoto stroje obstarává turbovrtulový (?) motor blíže nespecifikovaného typu. Zmíněný motor je vestavěn do přídě trupu a roztáčí jednu třílistou vrtuli v tažném uspořádání. Uvnitř střední části trupu UAV typu TP500 se nachází nákladový prostor s přepravní kapacitou 500 kg. Útroby nákladového prostoru tohoto stroje zpřístupňuje, v celém průřezu, výklopná (směrem doprava) zadní část trupu. Na hřbetu střední části trupu UAV typu TP500 se nachází mohutný polokapkovitý kryt antény SATCOM. Vzletové a přistávací zařízení tohoto stroje tvoří pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Zatímco příďový podvozek se nachází pod přídi trupu, hlavní podvozky UAV typu TP500 jsou uchyceny k spodní ploše křídla. Drak zmíněného stroje je zhotoven vesměs z kompozitních materiálů. Díky tomu má lehkou a zároveň pevnou konstrukci. Hlavními dodavateli kompozitu pro výrobu draku UAV typu TP500 přitom jsou společnosti Antai Composites a Guangwei Composites. Zmíněný stroj byl navržen s ohledem na požadavky CCAR (Chinese Civil Aviation Regulation) pro civilní provoz. Projekt UAV typu TP500 byl široké veřejnosti poprvé prezentován na Airshow China 2021, která se konala v září roku 2021 v Zhuhai, ve formě 1:1 makety. Ke svému prvnímu letu, který trval 27 min, se prototyp tohoto stroje vydal dne 18. června 2022, z VPD letiště v Jingmenu. Dle posledních zpráv, které pocházejí z října roku 2023, již vývoj UAV typu TP500 dospěl do fáze sériové výroby. Výrobce přitom v současnosti registruje předběžné objednávky na 216 těchto strojů od osmi tuzemských i zahraničních zákazníků.
Verze: žádné
Vyrobeno: nejméně jeden prototyp
Uživatelé: žádní
Navádění: inerciální + GPS
Pohon: jeden turbovrtulový (?) motor blíže nespecifikovaného typu
Kapacita: náklad do celkové hmotnosti 500 kg, přepravovaný v trupovém nákladovém prostoru
TTD: | |
Rozpětí křídla: | ? |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 1 400 kg |
Max. rychlost: | 260 km/h |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | 1 800 km |
Vytrvalost: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 22.10.2023