Xiamen SD-40

Lehký palubní víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) s hybridním pohonem a kolmým vzletem a přistáním (VTOL) typu SD-40 z dílny společnosti Xiamen Han’s Eagle Aviation Technology může plnit celou řadu úkolů, včetně hlídkové činnosti na moři, monitorování námořní dopravy, vyhledávání zdrojů znečištění vody, pátracích a záchranných operací, přenosu rádiové komunikace, ověřování námořního navigačního vybavení, dopravy drobného nákladu a pošty na ostrovy a paluby lodí a ekologického monitoringu. Zmíněný stroj má poměrně krátký vřetenovitý trup, velmi štíhlé hornoplošně uspořádané přímé křídlo s lichoběžníkovým půdorysem a zdvojené ocasní plochy. Ocasní plochy UAV typu SD-40 se sestávají z jedné zdvojené lichoběžníkové SOP a jedné štíhlé VOP s obdélníkovým půdorysem. VOP přitom navzájem propojuje oba vrcholy SOP. Ocasní plochy doplňuje jedna nízká zdvojená kýlovka s lichoběžníkovým tvarem. Instalace ocasních ploch a kýlovek se nachází na koncích dvou protáhlých štíhlých vřetenovitých křídelních gondol. Zmíněné gondoly výrazně přesahují náběžnou hranu křídla a kromě ocasních ploch a kýlovek nesou též čtyři páry malých protiběžných (?) souosých dvoulistých rotorů, které UAV typu SD-40 zajišťují schopnost kolmého vzletu a přistání. Zatímco dva z nich se nacházejí před křídlem, zbylé dva páry zmíněných nosných rotorů jsou instalovány mezi křídlem a ocasními plochami. Horní rotory jsou přitom instalovány na hřbetu křídelních gondol, zatímco instalace dolních rotorů se nachází na jejich břichu. K pohonu při dopředném letu je určena dvoulistá tlačná vrtule, která se nachází na zádi trupu. Vzletové a přistávací zařízení UAV typu SD-40 tvoří pevný (nezatahovatelný) odpružený čtyřbodový podvozek. Všechny čtyři podvozkové vzpěry jsou přitom uchyceny k okrajům břicha trupu. Na konci února roku 2019 byl UAV typu SD-40 vyfotografován při přistání na palubě raketového křižníku Lanzhou trupového čísla 170 třídy Type 053C (Luyang II class) PLAN v průběhu námořního cvičení. To dokládá, že se tento velmi nekonvenčně pojatý stroj nachází ve výzbroji PLAN.
Verze: žádné
Vyrobeno: ?
Uživatelé: ČLR
Navádění: inerciální + rádiové-povelové
Pohon: ? (hybridní)
Vybavení: elektro-optický pozorovací systém, retranslační stanice, fotoaparáty, radiolokátor s bočním vyzařováním (SAR) nebo laserový radar (LIDAR); užitečné zatížení tohoto stroje činí 6 kg
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 3,70 m |
Délka: | 2,00 m |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 40 kg |
Max. rychlost: | 180 km/h |
Operační rychlost: | 90 až 144 km/h |
Praktický dostup: | 5 000 m |
Operační výška: | 1 000 až 3 000 m |
Max. dolet: | ? |
Operační rádius: | ? |
Vytrvalost: | 6 h |
Poslední úpravy provedeny dne: 27.2.2019