Sunward Tech SVU200
Přestože je lehký víceúčelový bezpilotní vrtulník typu SVU200 z dílny Sunward Tech často prezentován jako prostředek pro provádění vzdušných kontrol vedení vysokého napětí, tento nevelký stroj může sloužit též pro zásobování pozemních vojsk a pro útoky na pozemní cíle pomocí baterie neřízených raket. Jde o klasicky koncipovaný vrtulník s hranatým trupem se zaoblenými hranami, jedním čtyřlistým nosným rotorem, jedním dvoulistým vyrovnávacím rotorem instalovaným na levé straně štíhlého ocasního nosníku, který se vyznačuje kruhovým průřezem a plynule se zmenšujícím průměrem směrem zepředu dozadu, a jednoduchým lyžovým podvozkem. Ocasní plochy uspořádané do tvaru písmene „T“ (jedna štíhlá lichoběžníková vodorovná plocha umístěna na vrcholu štíhlé šípové svislé plochy) doplňuje ještě jeden svislý stabilizátor tvarově podobný svislé ocasní ploše. Do podvěsu nebo do útrob dvou nákladových prostorů tohoto stroje, z nichž jeden se nachází ve přídi a jeden v zádi, lze umístit náklad do celkové hmotnosti 244 kg. Bojová verze vrtulníku SUV200 se zase vyznačuje instalací kulovitého pouzdra elektro-optického zaměřovacího systému pod přídí a dvou devítinásobných trubkových raketnic na bocích trupu. První prototyp tohoto stroje poprvé vzlétl v únoru roku 2012. Široké veřejnosti byl však projekt vrtulníku SVU200 poprvé prezentován již v roce 2011, a to na výstavě Aviation Expo.
Verze: žádné
Vyrobeno: ?
Uživatelé: ?
Navádění: rádiové-povelové + inerciální
Pohon: jeden pístový motor typu Rotax 582 PEP australské výroby s max. výkonem 78 hp
Nosnost: náklad do celkové hmotností 244 kg, přepravovaný ve dvou nákladových prostorech, z nichž jeden se nachází ve přídi a jeden v zádi, nebo v podvěsu
Výzbroj: dvě devítinásobné trubkové raketnice s neřízenými raketami, přepravované na bocích trupu (v bojovém provedení)
TTD: | |
Ø nosného rotoru: | 4,92 m |
Ø ocasního rotoru: | 0,97 m |
Celková délka: | 5,71 m |
Délka trupu: | 4,57 m |
Výška: | 1,68 m |
Prázdná hmotnost: | 187 kg |
Max. vzletová hmotnost: | 431 kg |
Max. rychlost: | 209 km/h |
Praktický dostup: | 4 267 m |
Max. dolet: | 460 km |
Vytrvalost: | 2,6 hod |
Poslední úpravy provedeny dne: 23.3.2012