Sunny Aeronautics and Space Adventure Sunny-T6000

Těžký bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) typu Sunny-T6000 z dílny společnosti Sunny Aeronautics and Space Adventure Corporation Co. slouží k linkové přepravě nákladu. Zmíněný stroj má protáhlý krabicovitý trup s přibližně čtvercovým průřezem. Jeho útroby z podstatné části vyplňuje nákladový prostor, který zpřístupňuje výklopná, směrem nahoru, zaoblená špice trupu a záďová nákladová vrata. Nákladový prostor UAV typu Sunny-T6000 má objem ekvivalentní nákladovému kontejneru typu 40GP a pojme břemeno o hmotnosti 6 t. Zmíněný stroj má štíhlé přímé hornoplošně uspořádané křídlo s půdorysem ve tvaru lichoběžníku a štíhlé motýlkové ocasní plochy s lichoběžníkovým tvarem. Pohon UAV typu Sunny-T6000 obstarává 12 vrtulových, podle všeho turbovrtulových, motorů. Pohonné jednotky tohoto stroje jsou umístěny, po dvou za sebou, uvnitř šesti vřetenovitých gondol, které jsou uchyceny, za pomoci nízkých pylonů, k spodní ploše křídla. Zatímco přední motory roztáčejí třílisté tažné vrtule, které se nacházejí na přídi podkřídlových gondol, zadní motory pohání třílisté tlačné vrtule. UAV typu Sunny-T6000 má mohutný zatahovatelný podvozek s velkým počtem kol s nízkotlakými pneumatikami, který mu umožňuje operovat i z nekvalitních VPD. Příďový podvozek se sestává ze dvou dvoukolových jednotek s tandemově uspořádanými koly a zatahuje do vystouplého krytu, který se nachází na břichu přední části trupu, přímo za výklopnou přídí. Hlavní podvozky UAV typu Sunny-T6000 se zasouvají do mohutných vřetenovitých gondol, které vystupují z okrajů břicha střední části trupu, na úrovni křídla. Oba dva hlavní podvozky tohoto stroje jsou osazeny šesti tandemově uspořádanými koly. K vzletu má UAV typu Sunny-T6000 postačovat dráha o délce 800 m. Zmíněný stroj se má vyznačovat snadnou a levnou výrobou. V jeho konstrukci měly najít uplatnění upravené automobilové komponenty. V současnosti se program Sunny-T6000 nachází ve fázi testování zmenšeného 1:3 technologického demonstrátoru. Zmíněný demonstrátor byl přitom široké veřejnosti poprvé prezentován na Airshow China 2024, která se konala v listopadu roku 2024 v Zhuhai. Se završením montáže reálného prototypu se počítá v srpnu roku 2025. Do oblak by se tento stroj měl napoprvé vydat před koncem toho samého roku.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  jeden zmenšený 1:3 demonstrátor

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   inerciální (autopilot) + satelitní

Pohon:       12 turbovrtulových (?) motorů

Kapacita:    náklad do celkové hmotnosti 6 000 kg, přepravovaný v trupovém nákladovém prostoru

                

 

TTD:  
Rozpětí křídla: ?
Délka: ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 16 000 kg
Max. užitečné zatížení: 6 000 kg
Cestovní rychlost: 300 km/h
Operační letová výška: 3 500 až 5 500 m
Max. dolet: 2 700 km
Vytrvalost: 10 h

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 24.12.2024