Lingkong Tianxing Technology Jindouyun

Nevelký experimentální bezpilotní vzdušný prostředek typu Jindouyun z dílny společnosti Lingkong Tianxing Technology (Space Transportation Technology) zastává roli vzdušné zkušebny detonačního náporového motoru typu Jindou 400. Zmíněný stroj má krátké tělo s kruhovým průřezem, válcovitou zadní částí a kónickou přední částí s kruhovým lapačem vzduchu v čele. Uprostřed čelního lapače vzduchu bezpilotního prostředku typu Jindouyun se nachází regulační kužel. K zádi trupu tohoto stroje je kromě lichoběžníkového křídla, které má velmi malé rozpětí a současně velkou hloubku, uchyceno též několik nevelkých lichoběžníkových stabilizačních plošek. Náporový motor typu Jindou 400 využívá detonační spalování paliva a má délku 2,6 m a hmotnost 300 kg. Jeho tah činí 250 kp. Díky detonačnímu spalování detonační náporové motory vyvozují při vysokých rychlostech vyšší tah při nižší spotřebě paliva než tradiční náporové motory. Vzhledem k tomu, že náporové motory pracují až při určité rychlosti, neboť se u těchto pohonných jednotek vzduch před vstupem do spalovaní komory stlačuje ve speciálně tvarovaném přívodním ústrojí náporem, k aktivaci motoru bezpilotního prostředku typu Jindouyun dochází až po odpoutání od nosné rakety. Zmíněný stroj vzešel z programu hypersonického dopravního letounu typu Yunxing, který bude poháněn dvojicí detonačních náporových motorů. Dne 17. prosince 2024 se bezpilotní prostředek typu Jindouyun odpoutal od své nosné rakety a výšce 6 100 m a následně se za pomoci motoru typu Jindou 400 vyšplhal do výšky přes 20 000 m, přičemž dosáhl rychlosti M=4.
Verze: žádné
Vyrobeno: nejméně jeden prototyp
Uživatelé: žádní (pouze výzkumný stroj)
Navádění: inerciální (autopilot)
Pohon: jeden detonační náporový motor typu Jindou 400 s max. tahem 250 kp
TTD: | |
Rozpětí křídla: | ? |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. dosažená rychlost: | M=4 |
Praktický dostup: | 20 000+ m |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 3.1.2024