Shaanxi Huaying Zhongxing Aviation Technology HE-1

Těžký jednomotorový víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) typu HE-1 z dílny společnosti Shaanxi Huaying Zhongxing Aviation ze Shaanxi může plnit celou řadu úkolů. Kromě přepravy nákladu, který může vysazovat i za letu, lze UAV tento stroj používat též k pátrací a záchranné činnosti. Kromě toho může zastávat též roli vzdušné retranslační stanice. UAV typu HE-1 má vřetenovitý trup s hranatým profilem. V přední části trupu tohoto stroje se nachází instalace pohonné jednotky v podobě pístového nebo turbovrtulového (?) motoru neznámého typu s max. výkonem 1 070 hp, který roztáčí jednu třílistou vrtuli v tažném uspořádání. Do hřbetu přední části trupu UAV typu HE-1, v oblasti před křídlem, je vetknut protáhlý zaoblený dielektrický kryt antény SATCOM. Útroby trupu tohoto stroje z podstatné části vyplňuje nákladový prostor s max. přepravní kapacitou 2 000 kg. Štíhlé přímé hornoplošně uspořádané křídlo UAV typu HE-1 má půdorys ve tvaru lichoběžníku a kladné vzepětí. Křídlo tohoto stroje je vyztuženo jedním párem vzpěr. Jeho odtokovou hranu prakticky v celém rozpětí okupují vztlakové klapky a křidélka. Ocasní plochy UAV typu HE-1 se sestávají z jedné lichoběžníkové svislé plochy (SOP), která je opatřena krátkým předkýlem, a jedné hornoplošně uspořádané vodorovné plochy (VOP) s půdorysem ve tvaru lichoběžníku a přibližně nulovým vzepětím. Zatímco na odtokové hraně SOP se nachází směrové kormidlo, odtokovou hranu VOP tohoto stroje okupuje dvojice kormidel výškových. Směrovka i obě dvě výškovky UAV typu HE-1 jsou opatřeny rohovými odlehčovacími ploškami. K vzletu a přistání tento stroj využívá pevný kolový podvozek příďového typu. Zatímco instalace příďového podvozku se nachází pod přídí trupu, na úrovni krytu antény SATCOM, hlavní podvozky UAV typu HE-1 jsou uchyceny k okrajům břicha střední části trupu, přibližně na úrovni odtokové hrany křídla. V současnosti se vývoj tohoto stroje nachází ve fázi letových zkoušek. První snímky z prvního letu prototypu UAV typu HE-1 byly přitom zveřejněny na počátku září roku 2024.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  nejméně jeden prototyp

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   inerciální (autopilot) + satelitní

Pohon:       jeden pístový nebo turbovrtulový (?) motor neznámého typu s max. výkonem 1 070 hp

Kapacita:    náklad do celkové hmotnosti 2 000 kg

                

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 16,80 m
Délka: 14,20 m
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 4 000 kg
Max. užitečné zatížení: 2 000 kg
Max. rychlost: ?
Praktický dostup: ?
Max. dolet: ?
Vytrvalost: ?
 
 
 

 

 

poslední úpravy provedeny dne: 10.9.2024