OXAI MOZI 2

Bezpilotní vzdušný prostředek na solární pohon typu MOZI 2 z dílny společnosti OXAI Aircraft Co. primárně slouží k podpoře operací vedoucích k odstraňování následků přírodních katastrof. Kromě toho jej lze používat též k vzdušnému průzkumu a přenosu signálu. Zmíněný stroj má velmi štíhlé křídlo s rozpětím 15 m. Zatímco střední část křídla UAV typu MOZI 2 má obdélníkový půdorys, vnější části křídla tohoto stroje mají půdorys ve tvaru lichoběžníku a náběžnou hranu s kladným a odtokovou hranu se záporným úhlem šípu. Křídla UAV typu MOZI 2 jsou zakončeny tzv. winglety. Celá horní plocha křídla tohoto stroje je pokryta solárními panely. Pohon UAV typu MOZI 2 obstarávají čtyři elektromotory. Každý z nich přitom roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tažném uspořádání. Instalace pohonných jednotek tohoto stroje se nachází uvnitř čtyř protáhlých a štíhlých gondol s profilem ve tvaru písmene „S“, které jsou uchyceny k spodní ploše střední části křídla a výrazně vystupují před jeho náběžnou hranu. Na vnější motorové gondoly navazují štíhlé nosníky ocasních ploch. Ocasní plochy UAV typu MOZI 2 se přitom sestávají z jedné zdvojené lichoběžníkové svislé plochy (SOP), která tvoří zakončení ocasních nosníků, a jedné vodorovné plochy (VOP) s půdorysem ve tvaru obdélníku. Ta přitom propojuje obě dvě SOP navzájem. Vzletové a přistávací zařízení UAV typu MOZI 2 se sestává ze dvou kolových hlavních podvozků, které jsou instalovány na břichu přední partie ocasních nosníků, na úrovni křídla, a jsou opatřeny aerodynamickými kryty a dvou ostruhových podvozků. Ty jsou osazeny kluznou patkou a jsou instalovány pod konci ocasních nosníků, na úrovni zdvojené SOP. Palubní baterie UAV typu MOZI 2 mají dostatečnou kapacitu pro činnost za nočních podmínek po dobu až 12 h. K jejich opětovnému nabytí ze solárních panelů je zapotřebí 8 h. Vývoj tohoto stroje zabral okolo dvou let. Prototyp UAV typu MOZI 2 se do oblak napoprvé vydal dne 27. črevence 2019, z VPD letiště Moganshan, které se nachází v provincii Zhejiang.
Verze: žádné
Vyrobeno: ?
Uživatelé: žádné
Navádění: inerciální (autopilot) + rádiové povelové + satelitní (?)
Pohon: čtyři elektromotory neznámého typu
Vybavení: ?
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 15 m |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. užitečné zatížení: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | 8 000 m |
Max. dolet: | ? |
Operační rádius: | ? |
Vytrvalost: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 11.9.2022