NORINCO (ASN UAV Technology Group) Sky Saker FX800A (ASN-220)

Víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) pro střední výšky s velkou vytrvalostí (MALE) typu Sky Saker FX800A (ASN-220) z dílny společnosti ASN UAV Technology Group korporace NORINCO (Nord Industries Group Corporation) může plnit celou řadu úkolů, včetně optického a radiotechnického průzkumu, monitorování oblastí, vyhledávání, identifikování a označování pozemních cílů, řízení dělostřelecké palby, přenosu rádiové komunikace a ničení pozemních cílů za pomoci přesně naváděné munice. Zmíněný stroj je řešen jako aerodynamická zvětšenina UAV typu Sky Saker FX800 (T-20). Jedná se tedy o hornoplošník se štíhlým vřetenovitým trupem aerodynamicky vytříbených tvarů, štíhlým šípovým křídlem a zdvojenými ocasními plochami. Jeho ocasní plochy jsou instalovány na koncích dvou štíhlých nosníků, které vybíhají z odtokové hrany křídla, a sestávají se z jedné zdvojené lichoběžníkové SOP a jedné obdélníkové VOP. V zadní části trupu tohoto stroje se nachází instalace pohonné jednotky v podobě blíže nespecifikovaného pístového motoru, který roztáčí jednu čtyřlistou vrtuli v tlačném uspořádání. K hřbetu přední části trupu UAV typu Sky Saker FX800A, v oblasti před křídlem, je uchycen hřibovitý kryt antény datalinku. Na břichu přední části trupu se zase nachází instalace otočného kulovitého pouzdra elektro-optického zaměřovacího systému. Zatímco lehčí UAV typu Sky Saker FX800 je opatřen pouze jednoduchým lyžovým podvozkem trubkové konstrukce, neboť vzlétá za pomoci odhazovatelné startovací prachové rakety ze startovací rampy, která je umístěna na korbě nákladního automobilu, a přistává na přistávacím padáku, UAV typu Sky Saker FX800A vzlétá a přistává na zatahovatelném tříbodovém kolovém podvozku příďového typu jako klasické letadlo. Schopnost vzletu ze startovací rampy za využití odhazovatelné startovací prachové rakety a přistání na padáku je ale u tohoto stroje plně zachována. Díky tomu jej lze provozovat i v lokalitách, ve kterých se nenachází vhodná VPD. Zatímco příďový podvozek tohoto stroje se zasouvá, po směru letu, do šachty, která se nachází před otočným kulovitým krytem elektro-optického zaměřovacího systému a která je opatřena dvoudílnými podélně dělenými dvířky, hlavní podvozky UAV typu Sky Saker FX800A se pouze přiklápějí k bokům zadní části trupu, v oblasti za křídlem. Z tohoto důvodu jsou jejich nohy i kola opatřena aerodynamickými kryty. Zatímco pod křídlem lehčího UAV typu Sky Saker FX800 se nachází jen jeden pár zbraňových závěsníků, UAV typu Sky Saker FX800A může podvěsnou výzbroj přepravovat hned na dvou párech křídelních závěsníků. Široké veřejnosti byl zmíněný stroj poprvé prezentován na Airshow China 2024, která se konala v listopadu roku 2024 v Zhuhai. Návštěvníci zmíněné airshow si jej přitom mohli prohlédnout na statické ukázce s maketami výzbroje. Zatímco pod vnitřním párem křídelních závěsníků zde vystaveného stroje se nacházela zdvojená trubková odpalovací zařízení řízených střel typu JL-7, pod vnějším párem jeho křídelních závěsníků byla zavěšena zdvojená vypouštěcí zařízení miniaturních bezpilotních vzdušných prostředků. Přímo před výstavním exemplářem UAV typu Sky Saker FX800A byly zde navíc umístěny 1:1 makety řízených střel typu JL-5A a JL-7, které slouží zejména k ničení obrněné techniky, včetně tanků, a polních opevnění.
Verze: žádné
Vyrobeno: ?
Uživatelé: žádní
Navádění: inerciální (autopilot) + rádiové-povelové + satelitní
Pohon: jeden pístový motor neznámého typu
Vybavení: elektro-optický pozorovací systém neznámého typu. Otočné kulovité pouzdro s optikou zmíněného zařízení se nachází na břichu přední části trupu.
Výzbroj: podvěsná výzbroj, přepravovaná na čtyřech křídelních závěsnících – protizemní řízené střely s poloaktivním laserovým navedením typu JL-5A a JL-7
TTD: | |
Rozpětí křídla: | ? |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 900 kg |
Max. užitečné zatížení: | 150 kg |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | 8 000 m |
Max. dolet: | ? |
Operační rádius: | 300* km |
Vytrvalost: | 20 h |
* 1 000 km za využití SATCOM
Poslední úpravy provedeny dne: 6.1.2025