NORINCO Sky Saker FX400A

Víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) typu Sky Saker FX400A z dílny korporace NORINCO (Nord Industries Group Corporation) může plnit celou řadu úkolů, včetně optického průzkumu, monitorování oblastí, vyhledávání, identifikování a označování pozemních cílů, řízení dělostřelecké palby a ničení pozemních cílů za pomoci přesně naváděné munice. Zmíněný stroj má poměrně krátký vřetenovitý trup, štíhlé přímé hornoplošně uspořádané křídlo s půdorysem ve tvaru lichoběžníku a zdvojené ocasní plochy. Ocasní plochy UAV typu Sky Saker FX400A jsou instalovány na koncích dvou štíhlých nosníků s kruhovým průřezem, které vybíhají z odtokové hrany střední partie křídla, a sestávají se z jedné zdvojené lichoběžníkové svislé plochy (SOP) a jedné vodorovné plochy (VOP) s půdorysem ve tvaru obdélníku. VOP přitom propojuje obě dvě SOP, přibližně v polovině jejich výšky. Do „seříznutého“ břicha špice trupu tohoto stroje je vetknuto otočné kulovité pouzdro elektro-optického pozorovacího systému. V zádi trupu UAV typu Sky Saker FX400A je zase instalovaná pohonná jednotka v podobě pístového motoru, který roztáčí třílistou vrtuli v tlačném uspořádání. Pod křídlem tohoto stroje se nachází instalace jednoho páru závěsníků, který slouží k přepravě podvěsné výzbroje. K vzletu a přistání UAV typu Sky Saker FX400A využívá pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Zatímco instalace příďového podvozku se nachází pod přídí trupu, přímo za kulovitým krytem elektro-optického systému, hlavní podvozky tohoto stroje jsou uchyceny k okrajům břicha střední části trupu, na úrovni křídla. Široké veřejnosti byl UAV typu Sky Saker FX400A poprvé prezentován na výstavě Africa Aerospace and Defence (ADD) 2022, která se konala v září roku 2022, ve formě zmenšeného modelu. Na zmíněné výstavě bylo přitom oznámeno, že tento stroj zkouškami prošel v roce 2021 a že se již nachází v operační službě.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ČLR

 

 

 

Navádění:   inerciální (autopilot) + rádiové-povelové

Pohon:       jeden pístový motor neznámého typu

Vybavení:   elektro-optický pozorovací systém neznámého typu. Otočné kulovité pouzdro s optikou zmíněného zařízení se nachází na břichu špice trupu.

Výzbroj:     podvěsná výzbroj, přepravovaná na dvou křídelních závěsnících – protizemní ŘS s poloaktivním laserovým navedením typu JL-7

                

 

TTD:  
Rozpětí křídla: ?
Délka: ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: 280 km/h
Praktický dostup: 5 500 m
Max. dolet: ?
Operační rádius: 200 km
Vytrvalost: 8 h

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 6.1.2025