Hafei Aircraft Company LHEP-D Clear Sky (Qingqiong)

Experimentální bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) typu LHEP-D je společným dílem institutu China Aviation Research Institute a společnosti Hafei Aircraft Company, dceřiné společnosti China Direct Shipping Co. Posláním zmíněného stroje, který je řešen jako nákladní UAV, je ověření technologie vodíkového pohonu. Tento typ pohonu má přitom v budoucnosti najít uplatnění u středně velkých a velkých pilotovaných letadel. UAV typu LHEP-D je koncipován jako dvoumotorový hornoplošník s elegantním trupem s oválným průřezem s „delfíním čumákem“, štíhlým přímým křídlem s přibližně nulovým vzepětím a půdorysem ve tvaru lichoběžníku a klasicky uspořádanými ocasními plochami. Ocasní plochy tohoto stroje se sestávají z jedné lichoběžníkové svislé plochy (SOP) a jedné středoplošně uspořádané vodorovné plochy (VOP) s přibližně nulovým vzepětím a půdorysem ve tvaru lichoběžníku. Pohonné jednotky UAV typu LHEP-D jsou instalovány uvnitř dvou štíhlých vřetenovitých křídelních gondol a roztáčejí třílisté vrtule v tažném uspořádání. K vzletu a přistání tento stroj využívá pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Zatímco instalace příďového podvozku se nachází pod špicí trupu, hlavní podvozky UAV typu LHEP-D jsou uchyceny k okrajům břicha střední části trupu, na úrovni křídla. Široké veřejnosti byl zmíněný stroj poprvé prezentován na Airshow China 2024, která se konala v listopadu roku 2024 v Zhuhai.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  nejméně jeden exemplář

Uživatelé:  žádní (pouze výzkumný stroj)

 

 

 

Navádění:  ? inerciální (autopilot) + rádiové-povelové

Pohon:       dva spalovací motory na vodík

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: ?
Délka: ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: ?
Max. rychlost: ?
Praktický dostup: ?
Max. dolet: ?
Vytrvalost: ?

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 26.12.2024