Hafei Aircraft Company LHEP-D Clear Sky (Qingqiong)

Experimentální bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) typu LHEP-D je společným dílem institutu China Aviation Research Institute a společnosti Hafei Aircraft Company, dceřiné společnosti China Direct Shipping Co. Posláním zmíněného stroje, který je řešen jako nákladní UAV, je ověření technologie vodíkového pohonu. Tento typ pohonu má přitom v budoucnosti najít uplatnění u středně velkých a velkých pilotovaných letadel. UAV typu LHEP-D je koncipován jako dvoumotorový hornoplošník s elegantním trupem s oválným průřezem s „delfíním čumákem“, štíhlým přímým křídlem s přibližně nulovým vzepětím a půdorysem ve tvaru lichoběžníku a klasicky uspořádanými ocasními plochami. Ocasní plochy tohoto stroje se sestávají z jedné lichoběžníkové svislé plochy (SOP) a jedné středoplošně uspořádané vodorovné plochy (VOP) s přibližně nulovým vzepětím a půdorysem ve tvaru lichoběžníku. Pohonné jednotky UAV typu LHEP-D jsou instalovány uvnitř dvou štíhlých vřetenovitých křídelních gondol a roztáčejí třílisté vrtule v tažném uspořádání. K vzletu a přistání tento stroj využívá pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Zatímco instalace příďového podvozku se nachází pod špicí trupu, hlavní podvozky UAV typu LHEP-D jsou uchyceny k okrajům břicha střední části trupu, na úrovni křídla. Široké veřejnosti byl zmíněný stroj poprvé prezentován na Airshow China 2024, která se konala v listopadu roku 2024 v Zhuhai.
Verze: žádné
Vyrobeno: nejméně jeden exemplář
Uživatelé: žádní (pouze výzkumný stroj)
Navádění: ? inerciální (autopilot) + rádiové-povelové
Pohon: dva spalovací motory na vodík
TTD: | |
Rozpětí křídla: | ? |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Vytrvalost: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 26.12.2024