Flightwin Innovation Technology FWH-300

Lehký víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) s kolmým vzletem a přistáním typu FWH-300 z dílny pekingské společnosti Flightwin Innovation Technology (Hangjing Innovation Technology) může plnit celou řadu úkolů v civilním i vojenském sektoru, včetně hlídkové činnosti, vzdušných inspekcí, boje s lesními požáry, vzdušného mapování a retranslace spojení. Zmíněný stroj je řešen jako klasicky koncipovaný jednomotorový vrtulník s jedním dvoulistým nosným rotorem a jednou dvoulistou vyrovnávací vrtulí. Její instalace se přitom nachází na pravoboku ocasního nosníku. UAV typu FWH-300 má aerodynamicky vytříbený trup s přibližně kapkovitým tvarem, který svou zadní částí plynule přechází v ocasní nosník s kruhovým průřezem. Ten přitom kromě vyrovnávací vrtule nese též ocasní plochy. Ocasní plochy UAV typu FWH-300 jsou uchyceny k levoboku ocasního nosníku a sestávají se z jedné svislé plochy (SOP) s tvarem na ležato postaveného písmene „V“ a jedné lichoběžníkové vodorovné plochy (VOP). Ocasní plochy tohoto stroje mají vzájemné uspořádání do tvaru písmene „T“. Instalace VOP se tedy nachází na vrcholu SOP. K spodní hraně svislé ocasní plochy UAV typu FWH-300 je uchycena ostruha, která brání poškození vyrovnávací vrtule při případném překlopení. K vzletu a přistání tento stroj využívá pevný lyžový podvozek. Pod trup UAV typu FWH-300, přímo mezi podvozkové lyže, lze umístit užitečné zatížení o hmotnosti 50 kg. Přitom se může jednat mimo jiné o elektro-optický systém, pátrací světlomet, tlampač či dvě 25-ti kg požární pumy. Díky malým rozměrům a nízké hmotnosti lze tento stroj přepravovat v obyčejné dodávce. Činnost UAV typu FWH-300 je plně autonomní. Zmíněný stroj přitom dokáže v autonomním režimu i vzlétat, přistávat a viset ve vzduchu na předem zadaných souřadnicích v předem zadané výšce. UAV typu FWH-300 může vzlétat a přistávat na plochách nacházejících se ve výškách až 2 500 m. Vzlet a přistání je přitom možný při úrovni větru až do hodnoty 6 Beaufortovy stupnice (39 až 49 km/h), tedy i za silného větru.
Verze: -
Vyrobeno: ?
Uživatelé: ?
Navádění: inerciální (autopilot)
Pohon: jeden trubohřídelový motor neznámého typu
Kapacita: náklad do celkové hmotnosti 50 kg, přepravovaný pod trupem
| TTD: | |
| Průměr nosných rotorů: | 4,60 m |
| Průměr vyrovnávacího rotoru: | ? |
| Délka trupu: | 3,90 m |
| Šířka trupu: | 1,00 m |
| Výška: | 1,50 m |
| Prázdná hmotnost: | ? |
| Max. vzletová hmotnost: | 220 kg |
| Užitečné zatížení: | 50 kg |
| Max. rychlost: | 120 km/h |
| Cestovní rychlost: | 80 až 90 km/h |
| Praktický dostup: | 3 000 m |
| Max. dolet: | ? |
| Vytrvalost: | 5 h |
Poslední úpravy provedeny dne: 28.7.2025