Flightwin Innovation Technology FWH-300

Lehký víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) s kolmým vzletem a přistáním typu FWH-300 z dílny pekingské společnosti Flightwin Innovation Technology (Hangjing Innovation Technology) může plnit celou řadu úkolů v civilním i vojenském sektoru, včetně hlídkové činnosti, vzdušných inspekcí, boje s lesními požáry, vzdušného mapování a retranslace spojení. Zmíněný stroj je řešen jako klasicky koncipovaný jednomotorový vrtulník s jedním dvoulistým nosným rotorem a jednou dvoulistou vyrovnávací vrtulí. Její instalace se přitom nachází na pravoboku ocasního nosníku. UAV typu FWH-300 má aerodynamicky vytříbený trup s přibližně kapkovitým tvarem, který svou zadní částí plynule přechází v ocasní nosník s kruhovým průřezem. Ten přitom kromě vyrovnávací vrtule nese též ocasní plochy. Ocasní plochy UAV typu FWH-300 jsou uchyceny k levoboku ocasního nosníku a sestávají se z jedné svislé plochy (SOP) s tvarem na ležato postaveného písmene „V“ a jedné lichoběžníkové vodorovné plochy (VOP). Ocasní plochy tohoto stroje mají vzájemné uspořádání do tvaru písmene „T“. Instalace VOP se tedy nachází na vrcholu SOP. K spodní hraně svislé ocasní plochy UAV typu FWH-300 je uchycena ostruha, která brání poškození vyrovnávací vrtule při případném překlopení. K vzletu a přistání tento stroj využívá pevný lyžový podvozek. Pod trup UAV typu FWH-300, přímo mezi podvozkové lyže, lze umístit užitečné zatížení o hmotnosti 50 kg. Přitom se může jednat mimo jiné o elektro-optický systém, pátrací světlomet, tlampač či dvě 25-ti kg požární pumy. Díky malým rozměrům a nízké hmotnosti lze tento stroj přepravovat v obyčejné dodávce. Činnost UAV typu FWH-300 je plně autonomní. Zmíněný stroj přitom dokáže v autonomním režimu i vzlétat, přistávat a viset ve vzduchu na předem zadaných souřadnicích v předem zadané výšce. UAV typu FWH-300 může vzlétat a přistávat na plochách nacházejících se ve výškách až 2 500 m. Vzlet a přistání je přitom možný při úrovni větru až do hodnoty 6 Beaufortovy stupnice (39 až 49 km/h), tedy i za silného větru.

Verze:  -

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ?

 

 

 

Navádění:  inerciální (autopilot)

Pohon:       jeden trubohřídelový motor neznámého typu

Kapacita:   náklad do celkové hmotnosti 50 kg, přepravovaný pod trupem

                 

 

TTD:  
Průměr nosných rotorů: 4,60 m
Průměr vyrovnávacího rotoru: ?
Délka trupu: 3,90 m
Šířka trupu: 1,00 m
Výška: 1,50 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 220 kg
Užitečné zatížení: 50 kg
Max. rychlost: 120 km/h
Cestovní rychlost: 80 až 90 km/h
Praktický dostup: 3 000 m
Max. dolet: ?
Vytrvalost: 5 h

 

 

 


Poslední úpravy provedeny dne: 28.7.2025