Flightwin Innovation Technology FWH-1500

Těžký víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) s kolmým vzletem a přistáním typu FWH-1500 z dílny pekingské společnosti Flightwin Innovation Technology (Hangjing Innovation Technology) může plnit celou řadu úkolů v civilním i vojenském sektoru, včetně přepravy nákladu do obtížně přístupných lokalit, hašení lesních požárů, odsunu raněných, pátrací a záchranné činnosti a nouzové retranslace spojení. Zmíněný stroj je řešen jako klasicky koncipovaný jednomotorový vrtulník s jedním čtyřlistým nosným rotorem a jednou třílistou vyrovnávací vrtulí. Její instalace se přitom nachází na pravoboku ocasního nosníku. UAV typu FWH-1500 má aerodynamicky vytříbený trup s přibližně kapkovitým tvarem, který svou zadní částí plynule přechází v ocasní nosník s kruhovým průřezem. Ten přitom kromě vyrovnávací vrtule nese též ocasní plochy. Ocasní plochy UAV typu FWH-1500 jsou uchyceny k levoboku ocasního nosníku a sestávají se z jedné svislé plochy (SOP) s tvarem na ležato postaveného písmene „V“ a jedné vodorovné plochy (VOP) s půdorysem ve tvaru písmene „V“. Ocasní plochy tohoto stroje mají vzájemné uspořádání do tvaru písmene „T“. Instalace VOP se tedy nachází na vrcholu SOP. K spodní hraně svislé ocasní plochy UAV typu FWH-1500 je uchycena ostruha, která brání poškození vyrovnávací vrtule při případném překlopení. Ocasní nosník tohoto stroje je řešen jako sklápěcí, což usnadňuje jeho přepravu a skladování. K vzletu a přistání UAV typu FWH-1500 využívá pevný lyžový podvozek. Pod trup tohoto stroje, přímo mezi podvozkové lyže, lze umístit náklad do celkové hmotnosti 300 kg. Podtrupové zařízení pro přepravu nákladu UAV typu FWH-1500 má rozměry 0,95 x 0,40 x 0,23 m a hmotnost 20 kg a je opatřeno navijákem s 15-ti m lanem. Zmíněné zařízení přitom umožňuje i shoz nákladu z visu. Kromě nákladu lze pod trup UAV typu FHW-1500 umístit šestici 50-ti kg požárních pum nebo kontejner pro přepravu jednoho raněného. V obou případech se přitom jedná o produkty společnosti Flightwin Innovation Technology. Zmíněné pumy jsou naplněny hasivem na bázi vody a slouží k hašení požárů lesů, polí či luk. K jejich detonaci dochází ve výšce 15 m nad zemí, přičemž rozptyl střepin není větší než 15 m. Oblast zasažená hasivem má přitom max. poloměr 6 m. Za bezpečnou je považována vzdálenost nejméně 30 m od jejich exploze. Kontejner pro přepravu raněného má rozměry 2,45 x 0,6 a 0,55 m a nosnost 100 kg. Zmíněný kontejner je opatřen tepelnou a zvukovou izolací a umožňuje bezpečnou přepravu raněného v lokalitách s teplotou okolního vzduchu od -40 °C do +55 °C. Součástí jeho vybavení je zařízení životní podpory a zařízení pro monitorování stavu pacienta. Přenos informací o životních funkcích pacienta se děje v reálném čase prostřednictvím 4G sítě nebo rádia. Činnost UAV typu FWH-1500 je plně autonomní. Zmíněný stroj přitom dokáže v autonomním režimu i vzlétat, přistávat a viset ve vzduchu na předem zadaných souřadnicích v předem zadané výšce. UAV typu FWH-1500 může vzlétat a přistávat na plochách nacházejících se ve výškách až 5 300 m. Vzlet a přistání je přitom možný při úrovni větru až do hodnoty 6 Beaufortovy stupnice (39 až 49 km/h), tedy i za silného větru.

Verze: -
Vyrobeno: ?
Uživatelé: ?
Navádění: inerciální (autopilot)
Pohon: jeden trubohřídelový motor neznámého typu
Kapacita: náklad do celkové hmotnosti 300 kg, přepravovaný pod trupem
| TTD: | |
| Průměr nosných rotorů: | 8,80 m |
| Průměr vyrovnávacího rotoru: | ? |
| Délka trupu: | 7,20 m |
| Šířka trupu: | 1,80 m |
| Výška: | 2,40 m |
| Prázdná hmotnost: | ? |
| Max. vzletová hmotnost: | 1 000 kg |
| Užitečné zatížení: | 300 kg |
| Max. rychlost: | 190 km/h |
| Cestovní rychlost: | 120 až 140 km/h |
| Praktický dostup: | 6 500 m |
| Max. dolet: | ? |
| Vytrvalost: | 5 h |
Poslední úpravy provedeny dne: 28.7.2025