Flightwin Innovation Technology FWH-1200

Těžký víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) s kolmým vzletem a přistáním typu FWH-1200 z dílny pekingské společnosti Flightwin Innovation Technology (Hangjing Innovation Technology) může plnit celou řadu úkolů v civilním i vojenském sektoru, včetně přepravy nákladu do obtížně přístupných lokalit, hašení lesních požárů, odsunu raněných, pátrací a záchranné činnosti na pevnině i na moři, montážních a demontážních prací v roli tzv. „vzdušného jeřábu“, hlídkové činnosti, vzdušných inspekcí a geofyzikálního průzkumu. Zmíněný stroj je řešen jako vrtulník s dvojicí dvoulistých souosých (koaxiálních) protiběžných nosných rotorů. Jeho pohon obstarává dvojice turbohřídelových motorů. Pohonné jednotky UAV typu FWH-1200 jsou přitom uvnitř trupu instalovány za sebou, hřídelí směrem k sobě. Díky souosému uspořádání nosných rotorů a dvoumotorové konfiguraci má tento stroj velmi kompaktní konstrukci a současně vysokou nosnost. Poměrně robustní trup UAV typu FWH-1200 má hranatý profil a ploché břicho a boky. Ze zádě trupu tohoto stroje vystupuje poměrně krátký ocasní nosník s hranatým profilem a plynule se zmenšujícím průřezem směrem dozadu. Ocasní plochy UAV typu FWH-1200 se omezují na jednu nízkou lichoběžníkovou svislou plochu (SOP). Její instalace se přitom nachází na hřbetu ocasního nosníku. SOP doplňuje jedna šípová kýlovka. Kýlovka UAV typu FWH-1200 má přibližně dvakrát větší výšku než SOP a její instalace se nachází na břichu ocasního nosníku, na úrovni SOP. K vzletu a přistání tento stroj využívá pevný lyžový podvozek. Pod trup UAV typu FWH-1200, přímo mezi podvozkové lyže, lze umístit náklad do celkové hmotnosti 500 kg. Zmíněný stroj má shodný systém řízení jako lehčí bezpilotní vrtulník typu FWH-650. Činnost UAV typu FWH-1200 je plně autonomní. Zmíněný stroj přitom dokáže v autonomním režimu i vzlétat, přistávat a viset ve vzduchu na předem zadaných souřadnicích v předem zadané výšce. UAV typu FWH-1200 může vzlétat a přistávat na plochách nacházejících se ve výškách až 5 000 m. Vzlet a přistání je přitom možný při úrovni větru až do hodnoty 6 Beaufortovy stupnice (39 až 49 km/h), tedy i za silného větru.

Verze:  -

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ?

 

 

 

Navádění:  inerciální (autopilot)

Pohon:       dva trubohřídelové motor neznámého typu

Kapacita:   náklad do celkové hmotnosti 500 kg, přepravovaný pod trupem

 
 

 

TTD:  
Průměr nosných rotorů: ?
Délka trupu: 5,40 m
Šířka trupu: 1,60 m
Výška: 2,40 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 1 200 kg
Užitečné zatížení: 500 kg
Max. rychlost: 160 km/h
Cestovní rychlost: 100 až 120 km/h
Praktický dostup: 6 000 m
Max. dolet: ?
Vytrvalost: 6 h

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 28.7.2025