Flightwin Innovation Technology FWH-1200

Těžký víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) s kolmým vzletem a přistáním typu FWH-1200 z dílny pekingské společnosti Flightwin Innovation Technology (Hangjing Innovation Technology) může plnit celou řadu úkolů v civilním i vojenském sektoru, včetně přepravy nákladu do obtížně přístupných lokalit, hašení lesních požárů, odsunu raněných, pátrací a záchranné činnosti na pevnině i na moři, montážních a demontážních prací v roli tzv. „vzdušného jeřábu“, hlídkové činnosti, vzdušných inspekcí a geofyzikálního průzkumu. Zmíněný stroj je řešen jako vrtulník s dvojicí dvoulistých souosých (koaxiálních) protiběžných nosných rotorů. Jeho pohon obstarává dvojice turbohřídelových motorů. Pohonné jednotky UAV typu FWH-1200 jsou přitom uvnitř trupu instalovány za sebou, hřídelí směrem k sobě. Díky souosému uspořádání nosných rotorů a dvoumotorové konfiguraci má tento stroj velmi kompaktní konstrukci a současně vysokou nosnost. Poměrně robustní trup UAV typu FWH-1200 má hranatý profil a ploché břicho a boky. Ze zádě trupu tohoto stroje vystupuje poměrně krátký ocasní nosník s hranatým profilem a plynule se zmenšujícím průřezem směrem dozadu. Ocasní plochy UAV typu FWH-1200 se omezují na jednu nízkou lichoběžníkovou svislou plochu (SOP). Její instalace se přitom nachází na hřbetu ocasního nosníku. SOP doplňuje jedna šípová kýlovka. Kýlovka UAV typu FWH-1200 má přibližně dvakrát větší výšku než SOP a její instalace se nachází na břichu ocasního nosníku, na úrovni SOP. K vzletu a přistání tento stroj využívá pevný lyžový podvozek. Pod trup UAV typu FWH-1200, přímo mezi podvozkové lyže, lze umístit náklad do celkové hmotnosti 500 kg. Zmíněný stroj má shodný systém řízení jako lehčí bezpilotní vrtulník typu FWH-650. Činnost UAV typu FWH-1200 je plně autonomní. Zmíněný stroj přitom dokáže v autonomním režimu i vzlétat, přistávat a viset ve vzduchu na předem zadaných souřadnicích v předem zadané výšce. UAV typu FWH-1200 může vzlétat a přistávat na plochách nacházejících se ve výškách až 5 000 m. Vzlet a přistání je přitom možný při úrovni větru až do hodnoty 6 Beaufortovy stupnice (39 až 49 km/h), tedy i za silného větru.
Verze: -
Vyrobeno: ?
Uživatelé: ?
Navádění: inerciální (autopilot)
Pohon: dva trubohřídelové motor neznámého typu
Kapacita: náklad do celkové hmotnosti 500 kg, přepravovaný pod trupem
| TTD: | |
| Průměr nosných rotorů: | ? |
| Délka trupu: | 5,40 m |
| Šířka trupu: | 1,60 m |
| Výška: | 2,40 m |
| Prázdná hmotnost: | ? |
| Max. vzletová hmotnost: | 1 200 kg |
| Užitečné zatížení: | 500 kg |
| Max. rychlost: | 160 km/h |
| Cestovní rychlost: | 100 až 120 km/h |
| Praktický dostup: | 6 000 m |
| Max. dolet: | ? |
| Vytrvalost: | 6 h |
Poslední úpravy provedeny dne: 28.7.2025