Flightwin Innovation Technology FWA-95

Lehký víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) s kolmým vzletem a přistáním typu FWA-95 z dílny pekingské společnosti Flightwin Innovation Technology (Hangjing Innovation Technology) může plnit celou řadu úkolů v civilním i vojenském sektoru, včetně vzdušného průzkumu a hlídkové činnosti na souši i na moři, retranslace spojení, monitorování mimořádných událostí, inspekce potrubí, lesnického požárního hlídkování, pátrací a záchranné činnosti a vzdušného mapování, a může operovat i z palub hladinových plavidel. Zmíněný stroj má protáhlý trup vřetenovitého tvaru s ogivální špicí a dvojici velmi štíhlých tandemově uspořádaných křídel s lichoběžníkovým půdorysem. Zatímco přední křídlo UAV typu FWA-95 má dolnoplošné uspořádání a mírný dopředný úhel šípu, zadní křídlo tohoto stroje je řešeno jako přímé a má přibližně středoplošné uspořádaní. Jeho instalace se nachází na úrovni kořene svislé ocasní plochy (SOP). Dvojice tandemově uspořádaných křídel přitom tomuto stroji zajišťuje velký dolet a vysokou vytrvalost. Ocasní plochy UAV typu FWA-95 se omezují na jednu SOP s ogivální náběžnou i odtokovou hranou a špičatým vrcholem. SOP tohoto stroje doplňuje jedna vysoká lichoběžníková kýlovka. Její instalace se přitom nachází na úrovni SOP. Provádět kolmý vzlet a přistání UAV typu FWA-95 umožňuje čtveřice elektromotorů. Jejich instalace se nachází uvnitř dvou štíhlých horizontálních nosníků, které propojují navzájem obě dvě křídla, přibližně v polovině jejich rozpětí. Každý z nich přitom roztáčí jeden malý dvoulistý nosný rotor. Všechny čtyři nosné rotory UAV typu FWA-95 jsou instalovány pod mezikřídelními nosníky, po dvou přímo za odtokovou hranou předního křídla a přímo před náběžnou hranou zadního křídla. Při dopředném letu tento stroj pohání pístový motor. Ten přitom roztáčí jednu dvoulistou tlačnou vrtuli, která se nachází na zádi trupu. K vzletu a přistání UAV typu FWA-95 využívá pevný tříbodový podvozek ostruhového typu. Zatímco hlavní podvozek tohoto stroje se sestává ze dvou vzpěr, které mají vzájemné uspořádání do tvaru obraceného písmene „V“, funkci ostruhového podvozku UAV typu FWA-95 zastává kýlovka. Pod trup tohoto stroje lze umístit užitečné zatížení do celkové hmotnosti 30 kg. Přitom se může mimo jiné jednat o elektro-optický pozorovací systém, soustavu kartografických fotoaparátů s vysokým rozlišením, LiDAR pro pořizování 3D snímků terénu, retranslační stanici či záchranné vybavení. Palubní vybavení UAV typu FWA-95 dokáže identifikovat nalezené cíle za pomoci senzorového vybavení a určovat jejich polohu. Činnost tohoto stroje je plně autonomní od vzletu až po přistání. Vzlet a přistání UAV typu FWA-95 je přitom možný při úrovni větru až do hodnoty 5 Beaufortovy stupnice (28 až 37 km/h).

Verze:  -

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ?

 

 

 

Navádění:  inerciální (autopilot)

Pohon:       jeden pístový motor a čtyři elektromotory

Vybavení:   elektro-optický pozorovací systém, soustava kartografických fotoaparátů s vysokým rozlišením, LiDAR, retranslační stanice nebo záchranné vybavení

                 


 

TTD:  
Rozpětí křídla: 5,10 m
Délka: 3,00 m
Výška: 1,00 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 100 kg
Užitečné zatížení: 30 kg
Max. rychlost: 160 km/h
Cestovní rychlost: 100 km/h
Praktický dostup: 5 000 m
Max. dolet: ?
Vytrvalost: 10 h

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 28.7.2025