Flightwin Innovation Technology FWA-35

Lehký víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) s kolmým vzletem a přistáním typu FWA-35 z dílny pekingské společnosti Flightwin Innovation Technology (Hangjing Innovation Technology) může plnit celou řadu úkolů v civilním i vojenském sektoru, včetně vzdušného průzkumu a hlídkové činnosti na souši i na moři, retranslace spojení, monitorování mimořádných událostí, inspekcí potrubí, lesnického požárního hlídkování, pátrací a záchranné činnosti a vzdušného mapování. Zmíněný stroj má protáhlý trup kapkovitého tvaru a dvojici velmi štíhlých přímých tandemově uspořádaných křídel s lichoběžníkovým půdorysem. Zatímco přední křídlo UAV typu FWA-35 se nachází na samé přídi trupu a má dolnoplošné uspořádání, zadní křídlo tohoto stroje má hornoplošné uspořádání a je instalováno na samé zádi trupu, na úrovni ocasních ploch. Dvojice tandemově uspořádaných křídel mu přitom zajišťuje velký dolet a vysokou vytrvalost. Ocasní plochy UAV typu FWA-35 se omezují na jednu svislou plochu (SOP) s ogivální náběžnou i odtokovou hranou a špičatým vrcholem. SOP tohoto stroje doplňuje jedna vysoká lichoběžníková kýlovka. Její instalace se přitom nachází na úrovni SOP. UAV typu FWA-35 je výrobcem nabízen ve dvou variantách, a to ve variantě s ryze elektrickým pohonem a ve variantě s hybridním pohonem. Provádět kolmý vzlet a přistání tomuto stroji umožňuje čtveřice elektromotorů. Jejich instalace se nachází uvnitř krátkých plochých horizontálních nosníků, z nichž dva vystupují z náběžné hrany předního křídla a dva z odtokové hrany zadního křídla. Každý z nich roztáčí jeden malý dvoulistý nosný rotor. Instalace nosných rotorů UAV typu FWA-35 se přitom nachází pod horizontálními křídelními nosníky. Při dopředném letu tento stroj pohání pátý elektromotor, v ryze elektrickém provedení, nebo pístový motor, v hybridním provedení. Zmíněný motor roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání, která se nachází na zádi trupu. Napájení elektromotorů obstarávají palubní baterie. K vzletu a přistání UAV typu FWA-35 využívá pevný tříbodový podvozek ostruhového typu. Zatímco hlavní podvozek tohoto stroje se sestává ze dvou vzpěr s patkami, které mají vzájemné uspořádání do tvaru obraceného písmene „V“, funkci ostruhového podvozku UAV typu FWA-35 zastává kýlovka. Pod trup tohoto stroje lze umístit užitečné zatížení do celkové hmotnosti 5 kg. Přitom se může mimo jiné jednat o elektro-optický pozorovací systém, soustavu kartografických fotoaparátů s vysokým rozlišením, LiDAR pro pořizování 3D snímků terénu, retranslační stanici či záchranné vybavení. Činnost UAV typu FWA-35 je plně autonomní od vzletu až po přistání. Vzlet a přistání tohoto stroje je přitom možný při úrovni větru až do hodnoty 5 Beaufortovy stupnice (28 až 37 km/h).
Verze: -
Vyrobeno: ?
Uživatelé: ?
Navádění: inerciální (autopilot)
Pohon: pět elektromotorů nebo jeden pístový motor a čtyři elektromotory
Vybavení: elektro-optický pozorovací systém, soustava kartografických fotoaparátů s vysokým rozlišením, LiDAR, retranslační stanice nebo záchranné vybavení
| TTD: | |
| Rozpětí křídla: | 3,80 m |
| Délka: | 2,00 m |
| Výška: | 0,70 m |
| Prázdná hmotnost: | ? |
| Max. vzletová hmotnost: | 35 kg |
| Užitečné zatížení: | 5 kg |
| Max. rychlost: | 150 km/h |
| Cestovní rychlost: | 90 km/h |
| Praktický dostup: | 5 500 m |
| Max. dolet: | ? |
| Vytrvalost: | 10 h |
Poslední úpravy provedeny dne: 28.7.2025