Flightwin Innovation Technology FWA-150

Lehký víceúčelový bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) s kolmým vzletem a přistáním typu FWA-150 z dílny pekingské společnosti Flightwin Innovation Technology (Hangjing Innovation Technology) může plnit celou řadu úkolů v civilním i vojenském sektoru, včetně přepravy nákladu, vzdušného průzkumu a hlídkové činnosti na souši i na moři, retranslace spojení, pátrací a záchranné činnosti, lesnického požárního hlídkování a hašení lesních požárů. Zmíněný stroj má poměrně krátký robustní trup s výrazně vyvýšeným hřbetem na přídi. Vyvýšený hřbet přední části trupu UAV typu FWA-150 přitom zastává funkci krytu antény satelitního komunikačního systému (SATCOM). Přímo za krytem SATCOM se nachází instalace štíhlého přímého hornoplošně uspořádaného křídla s půdorysem ve tvaru lichoběžníku a velmi nízkými winglety. K spodní ploše křídla tohoto stroje, přibližně v jedné třetině rozpětí, je uchycena dvojice štíhlých horizontálních nosníků. Ty přitom kromě ocasních ploch nesou též čtveřici nevelkých dvoulistých nosných rotorů. Ocasní plochy UAV typu FWA-150 se sestávají z jedné zdvojené obdélníkové svislé plochy (SOP) s výrazným sklonem směrem k sobě a jedné vodorovné ocasní plochy (VOP) s obdélníkovým půdorysem a záporným vzepětím. VOP přitom propojuje navzájem vrcholy obou dvou SOP. Všechny čtyři nosné rotory UAV typu FWA-150 jsou instalovány na hřbetu křídelních nosníků. Jejich pohon obstarávají elektromotory. Zatímco dva z nich se nacházejí před náběžnou hranou křídla, na samé přídi křídelních nosníků, instalace zbylých dvou nosných rotorů je umístěna mezi křídlem a ocasními plochami. Nosné rotory umožňují UAV typu FWA-150 vzlétat a přistávat kolmo. Při dopředném letu tento stroj pohání pístový motor, který je instalován na zádi trupu. Zmíněný motor postrádá kapotáž a roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tlačeném uspořádání. K vzletu a přistání UAV typu FWA-150 využívá pevný čtyřbodový podvozek. Podvozky tohoto stroje mají přitom podobu vzpěr, které jsou uchyceny k okrajům plochého břicha trupu. Pod trup UAV typu FWA-150 lze umístit užitečné zatížení do celkové hmotnosti 40 kg. Přitom se může mimo jiné jednat o soustavu HD fotoaparátů, termální zobrazovací systém, LiDAR či retranslační stanici. Palubní vybavení UAV typu FWA-150 dokáže identifikovat nalezené cíle za pomoci senzorového vybavení a určovat jejich polohu. Činnost tohoto stroje je plně autonomní od vzletu až po přistání. Vzlet a přistání UAV typu FWA-150 je přitom možný při úrovni větru až do hodnoty 6 Beaufortovy stupnice (39 až 49 km/h), tedy i za silného větru.
Verze: -
Vyrobeno: ?
Uživatelé: ?
Navádění: inerciální (autopilot) + satelitní
Pohon: jeden pístový motor a čtyři elektromotory
Vybavení: soustava HD fotoaparátů, termální zobrazovací systém, LiDAR nebo retranslační stanice
| TTD: | |
| Rozpětí křídla: | 6,00 m | 
| Délka: | 3,10 m | 
| Výška: | 0,90 m | 
| Prázdná hmotnost: | ? | 
| Max. vzletová hmotnost: | 140 kg | 
| Užitečné zatížení: | 40 kg | 
| Max. rychlost: | 150 km/h | 
| Cestovní rychlost: | 110 km/h | 
| Praktický dostup: | 6 000 m | 
| Max. dolet: | ? | 
| Vytrvalost: | 8* h | 
* s užitečným zatížením o hmotnosti 25 kg
Poslední úpravy provedeny dne: 28.7.2025
	 
	
	
	 
	
	
	 
 
