CSSC SG-60

Lehký taktický bezpilotní vzdušný prostředek typu SG-60 z dílny společnosti CSSC (China State Shipbuilding Corporation) slouží k hlídkové činnosti, vzdušnému průzkumu, vyhledávání pozemních a vzdušných cílů v zájmu útočných prostředků a provádění radioelektronického průzkumu. Zmíněný stroj má štíhlý vřetenovitý trup se zahrocenou špicí, štíhlé hornoplošně uspořádané šípové křídlo s winglety a zdvojené ocasní plochy. Ocasní plochy UAV typu SG-60 jsou instalovány na koncích dvou štíhlých nosníků, které vybíhají z odtokové hrany křídla a sestávají se z jedné zdvojené svislé plochy (SOP) s lichoběžníkovým tvarem a jedné vodorovné plochy (VOP) s obdélníkovým půdorysem. VOP přitom propojuje navzájem oba dva vrcholy SOP. Pohon UAV typu SG-60 obstarává jeden pístový (?) motor neznámého typu. Zmíněný motor je vestavěn do zádě trupu a roztáčí jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání. Pod zahrocenou špicí trupu tohoto stroje je zase instalováno otočné kulovité pouzdro elektro-optického pozorovacího systému. Alternativně lze UAV typu SG-60 vybavit malým radiolokátorem se syntetickou aperturou (SAR) nebo stanicí pro vedení REB. Zmíněný stroj je primárně určen k provozu z palub válečných hladinových plavidel. Může však operovat též z pobřeží. UAV typu SG-60 startuje z katapultu (s hmotností 600 kg) a po ukončení mise je zachytáván za letu za pomoci speciálního ramene se záchytným lanem (s hmotností 3 500 kg). Svým celkovým vzezřením i způsobem nasazení se tedy tento stroj nápadně podobá americkému UAV typu RQ-21A Blackjack. Široké veřejnosti byl UAV typu SG-60 poprvé prezentován na výstavě MARITEC China 2019, která se konala v prosinci roku 2019 v Shanghai.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   inerciální + rádiové-povelové

Pohon:       jeden pístový motor neznámého typu

Vybavení:   elektro-optický pozorovací systém (otočné kulovité pouzdro nacházející se pod špicí trupu), radiolokátor se syntetickou aperturou nebo stanice pro vedení REB. Užitečné zatížení tohoto stroje činí 18 kg.

 

 

 

TTD:  
Rozpětí křídla: 5,07 m
Délka: 2,61 m
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 70 kg
Max. rychlost: 160 km/h
Cestovní rychlost: 100 km/h
Praktický dostup: 4 500 m
Operační rádius: 80 km
Vytrvalost: 15 hod

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 11.19.2019