COMAC Lingque-H

Experimentální bezpilotní vzdušný prostředek typu Lingque-H z dílny konsorcia COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) zastává roli zmenšeného technologického demonstrátoru dvoumotorového vrtulového dopravního letounu poháněného elektromotory napájenými vodíkovými palivovými články. Zmíněný stroj má protáhlý štíhlý vřetenovitý trup a velmi štíhlé hornoplošně uspořádané vyztužené (za pomoci jednoho páru vzpěr) přímé křídlo s winglety. Pod křídlem UAV typu Lingque-H se nachází instalace vřetenovitých gondol s pohonnými jednotkami. Ty přitom roztáčejí čtyřlisté vrtule v tažném uspořádání. Část zkoušek zmíněný stroj absolvoval s ocasními plochami uspořádanými do tvaru písmene „T“. Další část zkoušek UAV typu Lingque-H prodělal s instalací lichoběžníkových motýlkových ocasních ploch. UAV typu Lingque-H je opatřen tříbodovým kolovým podvozkem příďového typu. Zatímco příďový podvozek tohoto stroje je osazen zdvojeným kolem a je instalován pod špicí trupu, hlavní podvozky UAV typu Lingque-H jsou uchyceny ke křídelním motorovým gondolám a jsou osazeny jednoduchými koly. Část zkoušek přitom tento stroj prodělal s pevným podvozkem. Další část zkoušek UAV typu Lingque-H absolvoval s instalací zatahovatelného podvozku. V konstrukci tohoto stroje našly uplatnění moderní technologie (3D tisk) a moderní konstrukční materiály (kompozitní materiály). V rámci zkoušek, které byly realizovány mezi lednem a březnem roku 2019 na letišti Zhengzhou (Shanghai), jediný exemplář experimentálního UAV typu Lingque-H vykonal 10 letů s celkovou délkou trvání přes 24 h.
Verze: -
Vyrobeno: jeden prototyp
Uživatelé: žádní (pouze výzkumný stroj)
Navádění: inerciální + rádiové-povelové
Pohon: dva elektromotory
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 6 m |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 19.3.2019