AVIC Meteor-260 (Liuxing-260)
Experimentální proudový bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) typu Meteor-260 (Liuxing-260) z dílny korporace AVIC (Aviation Industry Corporation of China) slouží k ověřování nových technologií nejen pro rychlé a obratné UAV, ale i pro různé typy řízených střel. Přitom se mimo jiné jedná o umělou inteligenci, která UAV umožňuje plnit úkoly tzv. robotického wingmana (Loyan Wingmana) pilotovaných bojových letounů či působit v součinnosti s jinými UAV v tzv. rojích (swarming). Zmíněný stroj lze ale použít též k testování nových nátěrů draku, různých typů samonaváděcích hlavic či malých proudových a dvouproudových motorů. UAV typu Meteor-260 je řešen jako středoplošník se štíhlým trupem s diamantovým „stealth“ průřezem, nevelkým lichoběžníkovým křídlem a lichoběžníkovými motýlkovými ocasními plochami. Motor tohoto stroje využívá dvojici postranních lapačů vzduchu, které se nacházejí pod křídlem a jednu trysku. Ta je zase umístěna na zádi trupu, přímo mezi ocasními plochami. UAV typu Meteor-260 vzlétá za využití odhazovatelného raketového motoru na TPL ze startovací rampy, která se nachází na korbě nákladního automobilu, a přistává za využití padáku. Některé části draku tohoto stroje jsou řešeny jako výměnné. Konkrétně se jedná o příď trupu a lapače vzduchu pohonné jednotky. Drak UAV typu Meteor-260 navíc umožňuje zástavbu různých typů pohonných jednotek. Testované vybavení je přitom u tohoto stroje možné umisťovat nejen do trupové přístrojové sekce, ale též na snímatelné pylony. Vývoj UAV typu Meteor-260 zabral tři roky. Do oblak se tento stroj napoprvé vydal v prosinci roku 2022, v blíže neuvedené poušti nacházející se na severozápadě ČLR. V průběhu svého prvního letu přitom vykonal několik manévrů. Poté se snesl k zemi na padáku.
Verze: žádné
Vyrobeno: nejméně jeden prototyp
Uživatelé: žádní (pouze výzkumný stroj)
Navádění: inerciální (autopilot) + rádiové-povelové (?)
Pohon: jeden proudový nebo dvouproudový (?) motor neznámého typu
TTD: | |
Rozpětí křídla: | ? |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Vytrvalost: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 17.12.2022