MAI Voron 120    

Lehký víceúčelový bezpilotní vrtulník typu Voron 120 z dílny konstrukční kanceláře Iskatelj institutu MAI (Moskevský aviatický institut) může plnit celou řadu úkolů ve vojenském i civilním sektoru. UAV typu Voron 120 je nejtěžším UAV řady Voron. Zmíněný stroj má klasicky koncipovaný nosný systém, který se sestává z jednoho dvoulistého nosného rotoru a jedné vyrovnávací vrtule. Instalace vyrovnávací vrtule, která se sestává ze dvou dvoulistých vrtulí uspořádaných do tvaru písmene „X“, se přitom nachází na levoboku ocasního nosníku trubkové konstrukce. Oba dva rotory UAV typu Voron 120 roztáčí blíže nespecifikovaný pístový motor. Zmíněný stroj má drak trubkové konstrukce. Drak UAV typu Voron-120 není kapotován. Pouze přední část trupu je opatřena zaobleným aerodynamickým krytem. K oběma bokům tohoto stroje jsou uchyceny plastové palivové nádrže. Na přídi tohoto stroje se zase nachází mohutný nosník užitečného zatížení. Pod příďový nosník UAV typu Voron 120 lze mimo jiné zavěsit videokameru, IČ kameru, fotoaparát či analyzátor plynů. Vzletové a přistávací zařízení tohoto stroje tvoří jednoduchý lyžový podvozek trubkové konstrukce. Závodními zkouškami UAV typu Voron 120 prošel v roce 2016. V jejich průběhu prototyp tohoto stroje dokázal vzlétnout s nákladem o hmotnosti 45 kg. Jeho vzletová hmotnost přitom činila 130 kg. To představuje úctyhodný výkon pro bezpilotní vrtulník této hmotnostní kategorie. Státní a certifikační zkoušky byly tehdy naplánovány na rok 2017. Pro potřeby státních a certifikačních zkoušek měly přitom být vyrobeny další dva prototypy.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ?

 

 

 

Navádění:   inerciální + rádiové-povelové

Pohon:        jeden pístový motor neznámého typu

Vybavení:    videokamera, IČ kamera, fotoaparát nebo analyzátor (užitečné zatížení tohoto stroje činí 30 až 40 kg)

 

 

TTD:     
Ø nosného rotoru: ?
Ø ocasního rotoru: ?
Délka:   ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 130 až 140 kg
Max. rychlost: ?
Praktický dostup:   ?
Operační rádius: ?
Vytrvalost: 6* h

 

 

* s 30 kg nákladu

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 6.3.2019