Aerokon Inspector-401/-402

Miniaturní bezpilotní vzdušný prostředek (UAV) typu Inspector-401 z dílny společnosti Aerokon slouží k monitorování oblastí a vyhledávání, sledování, identifikování a zaměřování objektů. Zmíněný stroj má štíhlé přímé křídlo s obdélníkovou střední částí s nulovým vzepětím a lichoběžníkovými vnějšími částmi s výrazným kladným vzepětím a šípovou náběžnou a přímou odtokovou hranou. Z osy náběžné hrany křídla UAV typu Inspector-401 vybíhá dlouhý štíhlý válcovitý nosník dvoulisté tažné vrtule. Zmíněnou vrtuli přitom roztáčí elektromotor. Z osy odtokové hrany křídla tohoto stroje zase „vyčnívá“ dlouhý štíhlý kónický nosník motýlkových ocasních ploch majících tvar lichoběžníku. Do osy spodní plochy křídla UAV typu Inspector-401 je uchycen závěsník, na který se umisťuje mohutný vřetenovitý kontejner s užitečným zatížením. Díky vytříbené aerodynamice a nízké hmotnosti draku tento stroj má rekordní dolet 400 km a vytrvalost 5 h. UAV typu Inspector-401 vzlétá ze startovacího katapultu a přistává buďto jako klasický letoun nebo na airbagu za pomoci padáku. Zmíněný stroj může operovat buďto zcela autonomně a nebo být řízen operátorem. Elektromotor UAV typu Inspector-401 je napájen klasickou akumulátorovou baterií. Naproti tomu napájení elektromotoru pokročilé modifikace tohoto stroje, která nese označení Inspector-402, zajišťuje vodíkový palivový článek. Protože má UAV typu Inspector-402 díky tomu znatelně větší vytrvalost (10 h vs 5 h), vývoj předchozího modelu Inspector-401 byl později zastaven ve prospěch právě tohoto modelu. UAV typu Inspector-402 byl široké veřejnosti poprvé prezentován v srpnu roku 2011 na moskevské airshow MAKS 2011. Letové zkoušky prototypu tohoto stroje byly přitom započaty několik dní před zahájením zmíněné airshow.
Verze:
Inspector-401 – první modifikace UAV typu Inspector-401. Elektromotor tohoto modelu je napájen klasickou akumulátorovou baterií.
Inspector-402 – pokročilá modifikace UAV typu Inspector-401. Elektromotor tohoto modelu je napájen vodíkovým palivovým článkem. Jeho instalace se přitom nachází, spolu s užitečným zatížením, uvnitř podvěsného kontejneru. Díky instalaci vodíkového palivového článku UAV typu Inspector-402 má znatelně větší vytrvalost (10 h vs 5 h).
Vyrobeno: ?
Uživatelé: ?
Inspector-401
Navádění: inerciální + rádiové-povelové
Pohon: jeden elektromotor
Vybavení: videokamera, IČ kamera nebo digitální fotoaparát (užitečné zatížení tohoto stroje činí 1 kg)
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 4,00 m |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 14 kg |
Operační rychlost: | 55 až 120 km/h |
Praktický dostup: | 3 000 m |
Max. dolet: | 400 km |
Operační rádius: | 25 až 40 km |
Vytrvalost: | 5 h |
Poslední úpravy provedeny dne: 10.3.2019