Harbin SongHuaJiang-1

Typ:  lehký víceúčelový letoun (vývojový derivát československého letounu typu Aero Ae45S)

Určení:  přeprava doprava osob, lehkého nákladu a pošty na krátké vzdálenosti

Historie:  Jediný prototyp letounu SongHuaJiang-1 vznikl v roce 1959 v prostorách Harbinského závodu jako domácí protějšek úspěšného aerotaxi typu Aero Ae45S československé konstrukce. Tento nevelký dvoumotorový dolnoplošník s vřetenovitým trupem, přímým křídlem s motorovými gondolami v náběžné hraně, ocasními plochami uspořádanými do kříže (instalace vodorovných ploch na bocích plochy svislé) a zatahovatelným tříbodovým podvozkem ostruhového typu přitom z našeho Aera přímo vycházel. Od svého vzoru tento stroj přebíral dokonce i pohonný systém v podobě dvou pístových motorů typu Walter Minor III. I přesto jej nebylo možné považovat za jeho přímou kopii. SongHuaJiang-1 totiž obdržel delší kabinu cestujících se třetím párem sedadel cestujících a konvečněji pojatý překryt pilotní kabiny. Zatímco pilotní kabina čínského SongHuaJiangu-1 vystupovala ze hřbetu ogivální kapotované špice trupu, průzračný kryt pilotní kabiny našeho Aera Ae45S byl protažen přes celý hřbet špice trupu. Letové zkoušky jediného prototypu SongHuaJiangu-1 se rozeběhly dnem 29. září 1959. Protože krátce nato vývoj SongHuaJiangu-1 zcela zastavilo vládní nařízení, tento stroj nakonec nikdy nepřekročil prototypové stádium.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  jeden prototyp

Uživatelé:  žádní

 

 

Posádka:    jeden pilot

Pohon:       dva pístové motory typu Walter Minor III československé výroby s max. výkonem po 103 hp

Kapacita:    pět osob nebo náklad do celkové hmotnosti 640 kg

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 12,30 m 
Délka:   8,58 m
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 1 600 kg
Max. rychlost: 274 km/h
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    805 km

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 29.7.2012