KAB-250L (iz.K045) / LGB-250

Typ:  taktická naváděná puma

Určení:  ničení důležitých stacionárních i pohyblivých pozemních cílů, včetně lehce obrněných vozidel, železničních stanic a skladů

Vyvinul:  KTRV (GNPP Region)

Historie:  Naváděná 250 kg puma typu KAB-250L s poloaktivním laserovým samonavedením z dílny konstrukční kanceláře GNPP Region, která je od roku 2002 součástí korporace KTRV (Korporacija Taktičeskoe Raketnoe Vooruženie), byla vyvinuta jako lehčí doplněk těžších naváděných pum typu KAB-500 s hmotností 500 kg a KAB-1500 s hmotností 1 500 kg. Zmíněná puma si svým vzezřením si nic nezadala s americkými pumami řady Paveway. Puma typu KAB-250L byla tedy opatřena výkyvným laserovým snímačem alá KAB-500L a nosnými plochami majícími tzv. kachní uspořádání a poměrně velké rozpětí. Na zádi trupu pumy typu KAB-250L se tedy nacházela lichoběžníková křídla, zatímco na přídi této zbraně byly umístěny pohyblivé lichoběžníkové stabilizátory, které zastávaly funkci kormidel. Střední část těla této zbraně v oblasti mezi stabilizátory a křídly měla znatelně větší průměr než část záďová a příďová a ukrývala 250 kg tříštivo-trhavou bojovou hlavici. Svůj veřejný debut si puma typu KAB-250L odbyla, pod exportním označením LGB-250, v srpnu roku 2003 na moskevské airshow MAKS 2003, spolu s těžšími naváděnými pumami typu KAB-500LG a KAB-500S. Protože byla puma typu KAB-250L shledána jako bezperspektivní, její vývoj nepřekročil stádium zkoušek. Pevná křídla a stabilizátory s poměrně velkým rozpětím totiž vylučovala přepravu této zbraně ve zbraňových šachtách bojových letounů 5. generace a útočných bezpilotních vzdušných prostředků. Přímou reakcí na tuto skutečnost ze strany výrobce se stala puma typu KAB-250LG, kterou lze přes označení považovat za kvalitativně novou konstrukci.

Verze:  žádné

Nosič:  ?

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Způsob navedení:  inerciální (autopilot) + poloaktivní laserové samonavedení

Bojová hlavice:  tříštivo-trhavá o hmotnosti 250 kg s kontaktním zapalovačem

 

 

 

TTD:     
Délka: 2,75 m
Průměr těla:   300 mm
Rozpětí stabilizátorů: 1,10 m
Hmotnost: 300 kg
Rychlost při shozu: 550 až 1 100 km/h
Výška při shozu: 500 až 6 000 m
Min. dolet: 2 km
Max. dolet: 9 km
Kruhová odchylka: 3 až 10 m

 

 

 

poslední úpravy provedeny dne: 21.12.2023