CSVRI Sea Gull 100
Typ: víceúčelový ultralight
Určení: kultivace zemědělských ploch a lesnické hlídkování
Historie: Do vývoje ultralightů se v ČLR v 80. letech vedle Beijingského Institutu Aeronautiky a Astronautiky (BIAA), závodu Huabei ze Shijiazhuangu a závodu z Chengdu pustil též institut CSVRI (Chinese Water-based Aircraft Design and Research Institute). Prvním produktem zmíněné instituce na toto téma se přitom stal klasicky koncipovaný parasol typu Sea Gull 100. Zmíněný stroj obdržel poměrně krátký kapotovaný trup s otevřeným pilotním prostorem. K jeho hřbetu bylo za pomoci nástavby z trubkové příhradoviny uchyceno obdélníkové křídlo s kladným vzepětím. Ocasní plochy Sea Gullu 100 se sestávaly ze jedné svislé plochy a dvou vodorovných obdélníkových ploch a k zadní části trupu byly připevněny za pomoci soustavy trubkových nosníků. Pohon Sea Gullu 100 obstarával jeden pístový motor. Ten byl přitom umístěn nad odtokovou hranou křídla a roztáčel jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání. Vzletové a přistávací zařízení Sea Gullu 100 tvořil pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Prototyp ultralightu typu Sea Gull 100, který byl primárně určen pro kultivaci zemědělských ploch a lesnické hlídkování, se od vzletové dráhy poprvé odlepil v květnu roku 1984. Mezi červencem 1984 a červencem 1985 byl pak tento stroj v rámci zkoušek používán pro setí a monitorování stavu škůdců v oblastech Xinjiang, Fujiang, Shanxi, Hunan a Hubei.
Verze: -
Vyrobeno: ?
Uživatelé: pouze ČLR
Posádka: jeden pilot
Pohon: jeden pístový motor neznámého typu
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 10,91 m |
Délka: | 5,92 m |
Výška: | 3,10 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 320 kg |
Max. rychlost: | 85 km/h |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | 130 km |
Poslední úpravy provedeny dne: 14.9.2012