NAI/Adaso AD-200

Typ:  lehký sportovní letoun

Určení:  létání pro zábavu

Historie:  Zkušenosti, které kooperace čínského aviatického institutu z Nanjingu (NAI) a americké společnosti Adaso získala v průběhu programu lehkého jednomístného jednomotorového sportovního letounu sklolaminátové konstrukce typu AD-100 Voyager, následně zužitkovala při vývoji obdobně koncipovaného pokročilejšího stroje, jenž vešel ve známost jako AD-200. Model AD-200 byl přitom stejně jako jeho předchůdce v podobě letounu typu AD-100 řešen jako „bezocasá kachna“ s poměrně krátkým trupem, kachními ploškami s přímou náběžnou hranou na štíhlé přídi, hlavní nosnou plochou s šípovou náběžnou hranou přímo za uzavřeným jednomístným pilotním prostorem, pístovým motorem s dvoulistou tlačnou vrtulí na zádi a pevným tříbodovým kolovým podvozkem příďového typu. Hlavním rozdílem mezi oběma typy, AD-100 a AD-200, se stalo uspořádání nosných ploch. Zatímco kachní plošky modelu AD-200 byly umístěny na hornoplošné pozici, v případě modelu AD-100 se instalace kachních plošek nacházela na dolnoplošné pozici. Kromě toho byl model AD-200 řešen jako středoplošník. Naproti tomu křídlo letounu AD-100 se nacházelo na hornoplošné pozici. Dále model AD-200 obdržel dvoudílný průzračný překryt pilotní kabiny s pevným čelním štítkem (na místo jednodílného) a nové koncové křídelní svislé plochy se směrovými kormidly. Ty byly přitom řešeny jako šípové a svým vzezřením se podobaly wingletům moderních dopravních letounů. Letoun typu AD-200 navíc v porovnání se svým předchůdcem v podobě modelu AD-100 vykazoval mírně většími rozměry a vzletovou hmotností. Jakékoliv další informace o celém programu AD-200 nejsou zatím bohužel k dispozici.

Verze:  -

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  ?

 

 

 

Posádka:    jeden pilot

Pohon:       jeden pístový motor neznámého typu        

 

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 9,60 m 
Délka:   6,40 m
Výška: 2,06 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 420 kg
Max. rychlost: 140 km/h
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    360 km

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 14.9.2012