CSVRI Sea Gull 200

Typ:  víceúčelový ultralight

Určení:  kultivace zemědělských ploch a lesnické hlídkování

Historie:  Zkušenosti, které institut CSVRI (Chinese Water-based Aircraft Design and Research Institute) získal v průběhu vývoje a letových zkoušek ultralightu typu Sea Gull 100, následně zužitkoval při vývoji většího dvoumístného stroje, jenž věšel ve známost jako Sea Gull 200. Dvoumístný Sea Gull 200 přitom přebíral celkové uspořádání od svého předchůdce. Obdržel tedy poměrně krátký kapotovaný trup s  tandemově uspořádaným otevřeným kokpitem se sedadlem pilota vpředu a sedadlem pasažéra vzadu. K jeho hřbetu bylo za pomoci nástavby z trubkové příhradoviny uchyceno obdélníkové křídlo s mírným kladným vzepětím. Ocasní plochy Sea Gullu 200 se sestávaly ze jedné svislé plochy a dvou vodorovných obdélníkových ploch a k zadní části trupu byly připevněny za pomoci soustavy trubkových nosníků. Pohon Sea Gullu 200 obstarával jeden pístový motor. Ten byl přitom umístěn nad odtokovou hranou křídla a roztáčel jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání. Vzletové a přistávací zařízení Sea Gullu 200 tvořily dva štíhlé plováky nebo pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Konstrukční certifikát ultralight typu Sea Gull 200 v plovákovém provedení obdržel dne 9. července 2003. Letové zkoušky prvního exempláře tohoto stroje v provedení s  tříbodovým kolovým podvozkem byly zahájeny dnem 16. ledna 2011. Jakékoliv další informace o celém programu Sea Gull 200 nejsou zatím bohužel známy.

Verze:  -

Vyrobeno:  ?

Uživatelé:  pouze ČLR

 

 

 

Posádka:    jeden pilot

Pohon:       jeden pístový motor neznámého typu

Kapacita:    jedna osoba

 

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 10,91 m 
Délka:   6,64 m
Výška: 3,20 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 510 kg
Max. rychlost: 110 km/h
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    200 km

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 14.9.2012