Huabei Quinting-5
Typ: víceúčelový ultralight
Určení: létání pro zábavu
Historie: Vývojem ultralightů se v ČLR kromě Beijingského Institutu Aeronautiky a Astronautiky (BIAA) zabýval též závod Huabei Machinery Factory ze Shijiazhuangu, který je formálně znám jako Hongxing factory. Do prací na svém prvním letounu této kategorie, jenž vešel ve známost jako Quingting-5, se zmíněný podnik pustil již v roce 1982. Ultralight typu Quingting-5 přitom obdržel poměrně krátký hranatý trup trubkové konstrukce s trojúhelníkovým půdorysem, kapatovanou špicí s větrným štítkem, sedadlem pilota na nekapotované zádi a kolečky pevného tříbodového podvozku příďového typu ve vrcholech. K jeho hřbetu bylo za pomoci nástavby z trubkové příhradoviny uchyceno obdélníkové křídlo s výrazným kladným vzepětím. Křídlo Quingtingu-5 bylo potaženo plátnem a vyztuženo za pomocí soustavy drátů. Obdobnou konstrukci měly i ocasní plochy. Ocasní plochy tohoto stroje se sestávaly z jedné svislé a dvou vodorovných ploch a k zadní části trupu byly uchyceny za pomoci několika trubkových nosníků. Pohon Quingtingu-5 zajišťoval jeden pístový motor. Ten se přitom nacházel přímo za sedadlem pilota a roztáčel jednou dvoulistou tlačnou vrtuli. Kromě základního jednomístného modelu, známého jako Quingting-5, spatřily světlo světa též dvě dvoumístné modifikace tohoto stroje. Zatímco instalace sedadel dvoučlenné posádky modelu Quingting-5A se nacházela vedle sebe, model Quingting-5B obdržel tandemové uspořádaní sedadel posádky.
Verze:
Quingting-5 – základní jednomístná modifikace ultralightu typu Quingting-5
Quingting-5A – dvoumístná modifikace ultralightu typu Quingting-5 s instalací sedadel posádky vedle sebe
Quingting-5B – dvoumístná modifikace ultralightu typu Quingting-5 s tandemově uspořádanými sedadly posádky
Vyrobeno: ?
Uživatelé: ?
Quingting-5
Posádka: jeden pilot
Pohon: jeden pístový motor neznámého typu
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 10,55 m |
Délka: | 5,36 m |
Výška: | 2,84 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 241 kg |
Max. rychlost: | 88 km/h |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 14.9.2012