BIAA Mifeng-2
Typ: víceúčelový microlight
Určení: létání pro zábavu, hlídková činnost a letecké snímkování
Historie: Na konci roku 1978 se konstrukční tým Hu Jizhonga, který působil při Beijingském Institutu Aeronautiky a Astronautiky (BIAA), pustil do vývoje tzv. microlightů, tedy jedno- nebo dvoumístných letounů s max. vzletovou hmotností do 450 kg. Realizaci projektu prvního pilotovaného microlightu v podobě typu Mifeng-2 ale předcházely intenzivní zkoušky bezpilotního rádiem řízeného demonstrátoru se vzletovou hmotností 100 kg. Zmíněný stroj přitom vešel ve známost jako Mifeng-1 a letovými zkouškami úspěšně prošel v průběhu června roku 1979. Práce na pilotovaném Mifengu-2 byly zahájeny na počátku roku 1982. Zmíněný stroj přitom obdržel poměrně krátký trup s otevřeným jednomístný pilotním prostorem. K jeho hřbetu bylo za pomoci nástavby z trubkové příhradoviny uchyceno obdélníkové křídlo s výrazným kladným vzepětím. Křídlo Mifengu-2 bylo potaženo plátnem a vyztuženo za pomocí soustavy drátů. Obdobnou konstrukci měly i ocasní plochy. Ocasní plochy tohoto stroje se přitom sestávaly z jedné svislé a dvou vodorovných ploch a k zadní části trupu byly uchyceny za pomoci několika trubkových nosníků. Pohon Mifengu-2 obstarával jeden vzduchem chlazený dvouválec. Ten se přitom nacházel přímo za odtokovou hranou křídla (nad trubkovým ocasním nosníkem) a roztáčel jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání. Přistávací a vzletové zařízení Mifengu-2 tvořil jednoduchý pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Letové zkoušky tohoto stroje byly realizovány v létě roku 1982. Sériové výroby se jednomístný Mifeng-2 nikdy nedočkal. Zkušenosti získané v průběhu vývoje a letových zkoušek tohoto stroje ale konstrukční tým Hu Jizhonga později zužitkoval při vývoji většího dvoumístného microlightu typu Mifeng-3.
Verze: -
Vyrobeno: nejméně jeden prototyp
Uživatelé: žádní
Posádka: jeden pilot
Pohon: jeden pístový motor neznámého typu
TTD: | |
Rozpětí křídla: | ? |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 14.9.2012