Chengdu CA-1
Typ: víceúčelový ultralight
Určení: létání pro zábavu, kultivace zemědělských ploch chemickým postřikem a hlídková činnost
Historie: Do vývoje ultralightů se v ČLR v 80. letech vedle Beijingského Institutu Aeronautiky a Astronautiky (BIAA) a závodu Huabei ze Shijiazhuangu zapojil též závod z Chengdu. Prvním produktem zmíněného podniku na toto téma se přitom stal klasicky koncipovaný parasol typu CA-1. Zmíněný stroj obdržel poměrně krátký kapotovaný trup s otevřeným jednomístným pilotním prostorem. K jeho hřbetu bylo za pomoci nástavby z trubkové příhradoviny uchyceno obdélníkové křídlo s mírným kladným vzepětím. Ocasní plochy ultralightu CA-1 se sestávaly ze dvou svislých lichoběžníkových ploch a jedné vodorovné obdélníkové plochy a k zadní části trupu byly připevněny za pomoci dvou dlouhých nosníků. Výztuhu křídla i ocasních ploch tohoto stroje zajišťovala soustava nosníků trubkové konstrukce. Pohon ultralightu CA-1 obstarával jeden pístový motor. Ten byl přitom umístěn přímo za sedadlem pilota a roztáčel jednu dvoulistou vrtuli v tlačném uspořádání. Vzletové a přistávací zařízení ultralightu typu CA-1 tvořil pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Prototyp tohoto stroje, který byl zamýšlen pro civilní i vojenský sektor, se od vzletové dráhy poprvé odlepil v červenci roku 1985. Jakékoliv další informace o celém programu CA-1 nejsou zatím bohužel k dispozici.
Verze: -
Vyrobeno: ?
Uživatelé: ?
Posádka: jeden pilot
Pohon: jeden pístový motor neznámého typu
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 11,40 m |
Délka: | 11,40 m |
Výška: | 1,80 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 350 kg |
Max. rychlost: | 100 km/h |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | 364 km |
Poslední úpravy provedeny dne: 14.9.2012