AVIC AG60
Lehký jednomotorový dvoumístný celokovový sportovní letoun typu AG60 z dílny CAIGA Mustang Aircraft korporace AVIC (Aviation Industry Corporation of China) slouží k rekreačnímu létání, výcviku pilotů a pracím v zemědělství a v lesnictví. Zmíněný stroj je koncipován jako vzpěrový hornoplošník s klasicky uspořádanými ocasními plochami. V protáhlé přední části trupu letounu typu AG60, který má hranatý profil, se nachází instalace pohonné jednotky v podobě pístového motoru blíže nespecifikovaného typu. Zmíněný motor přitom roztáčí třílistou vrtuli v tažném uspořádání. Přímo za motorovou sekcí, resp. přímo pod křídlem, je umístěna dvoumístná kabina posádky se sedadlem pilota vlevo a sedadlem druhého pilota nebo pasažéra vpravo. Kabinu letounu typu AG60 zpřístupňuje jeden pár postranních výklopných dveří automobilového typu. Zasklení kabiny tohoto stroje se sestává z jednoho zaobleného čelního okénka a dvou tandemově uspořádaných párů postranních okének. O poznání větší přední pár postranních okének kabiny letounu typu AG60 je přitom součástí vstupních dveří. Plynule se zužující zadní část trupu tohoto stroje nese ocasní plochy. Vyztužené (jedním párem vzpěr) přímé hornoplošně uspořádané křídlo letounu typu AG60 má půdorys ve tvaru obdélníku a mírné kladné vzepětí. Ocasní plochy tohoto stroje se sestávají z jedné lichoběžníkové svislé plochy (SOP), která tvoří zakončení trupu, a jedné vodorovné plochy (VOP) s půdorysem ve tvaru obdélníku. K vzletu a přistání letoun typu AG60 využívá pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Zatímco instalace příďového podvozku tohoto stroje se nachází na břichu motorové kapoty, hlavní podvozky jsou uchyceny k okrajům břicha střední partie trupu, v oblasti za vstupními dveřmi kabiny. Letoun typu AG60 je možné provozovat i z nezpevněných letištních ploch. Prototyp tohoto stroje se do oblak napoprvé vydal v říjnu roku 2020. Typový certifikát byl letounu typu AG60 vystaven dne 25. června 2021.
Verze:
AG60 – první výše popsaná modifikace letounu typu AG60. Prototyp tohoto modelu se do oblak napoprvé vydal v říjnu roku 2020.
AG60E – modifikace letounu typu AG60 poháněná elektromotorem. Prototyp tohoto modelu se do oblak napoprvé vydal dne 3. ledna 2024, z letiště Qiandaoho General Airport, nacházejícím se v provincii Zhejiang.
Vyrobeno: ?
Uživatelé: ČLR
AG60
Posádka: pilot a pasažér nebo dva piloti
Pohon: jeden pístový motor blíže nespecifikovaného typu
Výzbroj: žádná
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 8,60 m |
Délka: | 6,90 m |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. užitečné zatížení: | ? |
Max. rychlost: | 218 km/h |
Praktický dostup: | 3 600 m |
Max. dolet: | 1 100 km |
Poslední úpravy provedeny dne: 28.1.2024