Guizhou FTC-2000G Divine Eagle

Typ:  exportní cvičná-bitevní modifikace cvičného letounu typu JL-9G

Určení:  seznamování posluchačů leteckých škol s obsluhou letecké techniky, výuka bojových manévrů, letu ve formacích, navigace a letu v noci podle přístrojů, včetně zbraňového výcviku, ničení pozemních cílů v rámci přímé podpory pozemních jednotek a ničení pomalu letících vzdušných cílů

Odlišnosti od letounu JL-9G:

- instalace šesti zbraňových závěsníků pod křídlem (trupový závěsník přitom zůstal zachován). Vnější pár křídelních zbraňových závěsníků je přitom vyhrazen pro PLŘS krátkého dosahu.

- instalace větší palivové nádrže uvnitř hřbetní trupové nástavby

- instalace nového přístrojového vybavení uvnitř pilotní kabiny

Historie:  Projekt nadzvukového pokračovacího cvičného a lehkého útočného letounu typu FTC-2000G, který není ničím jiným, než modifikací cvičného letounu typu JL-9G používaného PLANAF k přípravě pilotů palubních bojových letoun, byl široké veřejnosti poprvé prezentován na Airshow China 2012, jenž se konala v listopadu roku 2012 v Zhuhai. Přímý vývoj tohoto stroje byl ale oficiálně zahájen až v prosinci roku 2013, a to na základě zadání blíže neuvedeného zákazníka. Tomu v červnu roku 2015 následoval podpis předběžného kontraktu s blíže neuvedeným zákazníkem z Afriky. První exemplář letounu typu FTC-2000G si svůj slavnostní „roll-out“ odbyl na počátku září roku 2018. Rolovací zkoušky tohoto stroje se rozeběhly 20. dne toho samého měsíce. Do oblak se prototyp letounu typu FTC-2000G poprvé vydal dne 28. září 2018. Svůj veřejný debut si tento stroj odbyl na Airshow China 2018, která se konala v listopadu roku 2018 v Zhuhai. Dne 29. října 2019 se rozeběhly zkoušky prototypu druhého. První kontrakt na blíže neuvedený počet letounů typu FTC-2000G byl uzavřen na konci ledna roku 2020. Zákazník nebyl konkretizován. Bylo oznámeno pouze to, že pochází z jihovýchodní Asie. Podle posledních zpráv zmíněným zákazníkem je Kambodža. S dodáním první várky sériových FTC-2000G vzdušným silám Kambodži se počítá na počátku roku 2021. Splnění celého kontraktu je očekáváno v průběhu dvou let.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  dva prototypy

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Posádka:    pilot/žák a pilot/instruktor

Pohon:       jeden proudový motor typu Liyang WP-13F (vývojová modifikace sovětského typu R-13-300) s max. tahem 4 400 kp / 6 450 kp s vypnutým / zapnutým přídavným spalováním

Radar:        ?

Výzbroj:     podvěsné výzbroj do celkové hmotnosti 3 000 kg, přepravovaná na jednom trupovém a šesti křídelních závěsnících

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 9,99 m
Délka (bez PVD):   15,41 m
Výška: 4,81 m
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 11 000 kg
Max. rychlost: M=1,4
Praktický dostup:   15 000 m
Max. dolet:    1 650 km

 

 

 

Poslední úpravy provedeny dne: 29.4.2020