Alexejev Volžanka-2
Typ: výzkumný ekranoplán; vývojový derivát typu Volžanka-1
Určení: prověření technického řešení ekranoplánu typu „A“ (ekranoplán schopný pohybu nad povrchem výhradně v oblasti přízemního efektu)
Historie: Na testy výzkumných ekranoplánů typu LAVP-02, Volžanočka a Volžanka-1, které vznikly v rámci programu civilních ekranoplánů typu „A“, tj. vzdušných prostředků schopných se pohybovat nad povrchem výhradně v oblasti vlivu přízemního efektu, navázaly zkoušky jediného prototypu stroje, známého jako Volžanka-2. Tento model přitom byl, obdobně jako jeho předchůdce v podobě typu Volžanka-1, opatřen křídlem s velmi malým rozpětím a značnou hloubkou, trupovou gondolou v ose, podlouhlými štíhlými nafukovacími plováky po stranách a dvěma nekapotovanými pístovými motory na horní ploše, v oblasti přímo mezi centrální trupovou gondolou a bočními plovákovými gondolami. Tyto motory přitom, stejně jako v případě typu Volžanka-1, roztáčely za pomoci dlouhých hřídelí dvojici před náběžnou hranou umístěných tažných vrtulí, které byly opatřeny prstencovitými plášti a regulačními žaluziemi. Naproti tomu ocasní plochy Volžanky-2, které zaujímaly vzájemné uspořádání do tvaru písmene „T“, byly zcela nové. Novou konstrukci přitom obdržela i jednomístná pilotní kabina. Ta byla nyní navíc poněkud netradičně včleněna do náběžné hrany svislé ocasní plochy. Poznatky získané v průběhu zkoušek tohoto ryze experimentálního stroje konstrukční tým CKB-SKP R.E. Alexejeva následně zužitkoval při návrhu pokročilejšího experimentálního stroje, známého jako SM-10. Ten již přitom byl přesným 1:1 analogem Alexejevova prvního operačního ekranoplánu typu „A“ v podobě lehkého dopravního typu Volga-2 s přepravní kapacitou osm osob.
Verze: -
Vyrobeno: jeden prototyp
Uživatelé: žádní (pouze výzkumný stroj)
Posádka: jeden pilot
Pohon: dva pístové motory neznámého typu
TTD: | |
Rozpětí křídla: | ? |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Letová výška: | ? |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 20.7.2013