CSSRC Type 902
Typ: výzkumný ekranoplán
Určení: prověření letových vlastností, stability, ovladatelnosti, aerodynamiky a hydrodynamiky ekranoplánu opatřeného křídlem s tvarem obrácené delty, výrazným záporným vzepětím a značnou hloubkou
Historie: Druhý experimentální ekranoplán z dílny institutu CSSRC (Čínské lodní vědecké výzkumné centrum) a zároveň druhý vzdušný prostředek této kategorie čínské konstrukce v celkovém pořadí vešel ve známost jako „Type 902“. Zatímco jeho předchůdce v podobě modelu „Type 961“ byl řešen jako jednomotorový katamarán, tento stroj obdržel uspořádání typické pro ekranoplány známého německého v USA působícího konstruktéra A. Lippische. Nosnou plochu ekranoplánu „Type 902“ tedy tvoří křídlo s tvarem obrácené delty, výrazným záporným vzepětím a značnou hloubkou. Pohon tohoto jednomístného stroje obstarává dvojice pístových motorů typu HS-350A. Protože celou ČLR po celá 70. léta zmítal fatální politický a hospodářský chaos, což byl jeden z mnoha důsledků tzv. Velké kulturní revoluce“ Mao Ce-tunga, vývojové práce na experimentálním ekranoplánu „Type 902“ se nakonec rozeběhly až v roce 1979, tedy po celých 10-ti letech od ukončení letových zkoušek předchozího modelu známého jako „Type 961“. Jediný prototyp ekranoplánu „Type 902“ vznikl v roce 1984. Poznatky získané v průběhu letových zkoušek tohoto stroje, které se rozeběhly ještě v tom samém roce, přitom institut CSSRC následně zužitkoval při návrhu většího třímístného experimentálního ekranoplánu, jenž vešel ve známost jako XTW-1.
Verze: žádné
Vyrobeno: jeden prototyp
Uživatelé: žádní (pouze výzkumný stroj)
Posádka: jeden pilot
Pohon: dva pístové motory typu HS-350A s max. výkonem po 20 hp
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 5,80 m |
Délka: | 9,50 m |
Výška: | 2,30 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 400 kg |
Max. rychlost: | 110-120 km/h |
Letová výška: | do 0,5 m |
Max. dolet: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 18.8.2012