CSSRC SDJ-1
Typ: experimentální ekranoplán
Určení: prověření letových vlastností, stability, ovladatelnosti, aerodynamiky a hydrodynamiky ekranoplánu koncipovaného jako katamarán (dva trupy)
Historie: Zatímco dvoumotorové experimentální středoplošníky typu XTW-1 až XTW-4, jejichž prototypy vznikly v letech 1989 až 1999, se díky jednotrupému uspořádání a křídlu s tvarem obrácené delty s výrazným záporným vzepětím nápadně podobají ekranoplánům z dílny známého v USA působícího německého konstruktéra A. Lippische, šestimístný model SDJ-1 je obdobně jako první ekranoplán čínské konstrukce v podobě jednomotorového experimentálního modelu „Type 961“, který vznikl už v roce 1968, koncipován jako katamarán. Jde tedy o stroj se dvěma člunovitými trupy vzájemně propojenými střední částí křídla s nevelkým rozpětím a značnou hloubkou. Pohon ekranoplánu typu SDJ-1 zajišťují dva pístové motory typu IO-350. Ty jsou přitom umístěny přímo nad střední částí křídla a roztáčejí dvojici vrtulí v tažném uspořádání. K bokům zadní části obou trupů tohoto stroje jsou pak uchyceny štíhlé vnější panely křídla. Jediný prototyp ekranoplánu typu SDJ-1 vznikl v roce 2000. Jakékoliv další informace o tomto modelu nejsou zatím bohužel k dispozici.
Verze: žádné
Vyrobeno: jeden prototyp
Uživatelé: žádní
Posádka: jeden pilot
Pohon: dva pístové motory typu Lycoming IO-350 americké výroby
Kapacita: 5 osob
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 11,80 m |
Délka: | 13,70 m |
Výška: | 3,80 m |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 1 900 kg |
Max. rychlost: | 130 km/h |
Letová výška: | do 2 m |
Max. dolet: | 250 km |
Poslední úpravy provedeny dne: 18.8.2012