Zero Gravity ZG-VC2

Dvoumístný autonomní eVTOL typu ZG-VC2 z dílny společnosti Zero Gravity Aircraft Industry se zaměřením na vývoj eVTOLů, která byla založena dne 31. března 2021 děkanem SASE (School of Aeronautical Science and Engineering) z Beihangu a která sídlí v technické zóně Hafei z Anhui, bude sloužit zejména k městské dopravě pasažérů a nákladu. Drak tohoto stroje bude zhotoven z kompozitu na bázi uhlíkových vláken. Poměrně krátký trup tohoto stroje bude mít kapkovitý tvar a bude ukrývat bohatě zasklenou dvoumístnou kabinu. eVTOL typu ZG-VC2 bude mít štíhlé přímé hornoplošně uspořádané křídlo s půdorysem ve tvaru lichoběžníku. Zatímco střední část křídla tohoto stroje bude mít výrazné kladné vzepětí, vzepětí vnějších částí křídla eVTOLu typu ZG-VC2 bude přibližně nulové. K spodní ploše vnějších částí křídla tohoto stroje budou připevněny dva páry štíhlých horizontálních nosníků. K jejich hřbetu bude uchyceno osm malých dvoulistých nosných rotorů. Ty budou tomuto stroji umožňovat vzlétat a přistávat kolmo. Každý z horizontálních křídelních nosníků eVTOLu typu ZG-VC2 ponese dva nosné rotory. Jeden z nich se přitom bude nacházet před náběžnou hranou křídla. Ten druhý bude umístěn za odtokovou hranou křídla. Zatímco vnější křídelní nosníky nosných rotorů tohoto stroje budou zakončeny zadními rotory, vnitřní křídelní nosníky eVTOLu typu ZG-VC2 budou protaženy až za zadní nosné rotory a svou zadní částí budou plynule přecházet v nosníky ocasních ploch. Ocasní plochy tohoto stroje se přitom budou sestávat z jedné štíhlé zdvojené lichoběžníkové svislé plochy (SOP) s výrazným sklonem směrem od sebe a jedné štíhlé vodorovné plochy (VOP) s půdorysem ve tvaru obdélníku. Ta bude navzájem propojovat zadní konce obou vnitřních křídelních horizontálních nosníků. Ocasní plochy bude navíc doplňovat štíhlá zdvojená lichoběžníková kýlovka s výrazným sklonem směrem od sebe. Instalace kýlovky se bude nacházet pod konci vnitřních křídelních nosníků, na úrovni ocasních ploch, a se SOP bude zaujímat vzájemné uspořádání na ležato postaveného písmene „V“. Všech osm nosných rotorů eVTOLu typu ZG-VC2 bude roztáčeno elektromotory. Další, devátý, elektromotor bude vestavěn do zádě trupu a bude roztáčet třílistou tlačnou vrtuli. Ta bude zajišťovat pohon tohoto stroje při horizontálním letu. Napájení všech pohonných jednotek eVTOLu typu ZG-VC2 budou obstarávat palubní baterie. K vzletu a přistání bude tento stroj používat pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Zatímco instalace příďového podvozku se bude nacházet pod zaoblenou špicí trupu, hlavní podvozky budou uchyceny k okrajům břicha střední části trupu, na úrovni křídla. Stavbě reálného prototypu tohoto stroje předcházely testy zmenšeného bezpilotního demonstrátoru. V listopadu roku 2023 zmenšený demonstrátor eVTOLu typu ZG-VC2 vykonal, spolu se zmenšeným demonstrátorem šestimístného eVTOLu typu ZG-T6 a dvoumístným eVTOLem typu ZG-ONE, první veřejný skupinový demonstrační let. Zmíněná letová ukázka byla přitom uskutečněna v technické zóně Hafei. V listopadu roku 2024 bylo demonstrátor eVTOLu typu ZG-VC2 možné shlédnout na statické ukázce Airshow China 2024, která se konala v Zhuhai.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  zmenšený bezpilotní demonstrátor

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Navádění:   inerciální (autopilot) + satelitní

Pohon:       devět elektromotorů neznámého typu

Kapacita:   dva pasažéři

                


 

TTD:     
Rozpětí křídla: ?
Délka:   ?
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 1 000 kg
Cestovní rychlost: 200 km/h
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    150 km
Vytrvalost: 45 min

 


 

Poslední úpravy provedeny dne: 6.2.2025