Volant Aerotech VT-25 Tiny
Experimentální bezpilotní eVTOL typu VT-25 z dílny společnosti Volant Aerotech ze Shanghaie se zaměřením na vývoj a výrobu autonomních dopravních prostředků pro městskou a příměstskou dopravu s kolmým vzletem a přistáním na elektrický pohon, která byla založena v červnu roku 2021, slouží k ověření aerodynamických a letových charakteristik pětimístného eVTOLu typu VE25. Zmíněný stroj je řešen jako 1:3 aerodynamická zmenšenina eVTOLu typu VE25 a má zavalitý kapkovitý trup, hornoplošně uspořádané štíhlé přímé křídlo s nulovým vzepětím a půdorysem ve tvaru lichoběžníku a zdvojené ocasní plochy. Ocasní plochy eVTOLu typu VE25 se sestávají z jedné štíhlé středoplošně uspořádané vodorovné plochy (VOP) s nulovým vzepětím a půdorysem ve tvaru obdélníku a jedné štíhlé zdvojené lichoběžníkové svislé plochy (SOP). Zdvojená SOP eVTOLu typu VT-25 má výrazný sklon vně podélnou osu trupu a je uchycena ke koncům VOP. Ocasní plochy navíc doplňuje štíhlá zdvojená lichoběžníková kýlovka. Kýlovka je přitom rovněž uchycena ke koncům SOP. Pohon eVTOLu typu VT-25 obstarává deset elektromotorů. Osm z nich přitom roztáčí malé dvoulisté nosné rotory. Ty tomuto stroji umožňují vzlétat a přistávat kolmo. Všech osm nosných rotorů je uchyceno k hřbetu dvou párů štíhlých horizontálních nosníků, které jsou připevněny k spodní ploše křídla. Vnitřní pár těchto nosníků přitom propojuje křídlo s konci VOP. Ke každému nosníku jsou uchyceny dva nosné rotory. Zatímco jeden z nich se nachází před, ten druhý je umístěn za křídlem. Zbylé dva elektromotory roztáčejí dvoulisté tlačné vrtule, které zajišťují pohon při dopředném letu. Jejich instalace se zase nachází na koncích vnitřního páru křídelních nosníků, přímo za ocasními plochami. Napájení elektromotorů eVTOLu typu VT-25 obstarávají palubní baterie. K vzletu a přistání tento stroj využívá pevný lyžový podvozek trubkové konstrukce. Do oblak se experimentální bezpilotní eVTOL typu VT-25 napoprvé vydal v září roku 2021. Později na testy tohoto stroje navázaly testy 1:1 technologického demonstrátoru eVTOLu typu VE25, který je znám jako VE25 X1.
Verze: žádné
Vyrobeno: jeden prototyp
Uživatelé: žádní (pouze výzkumný stroj)
Navádění: inerciální (autopilot) + satelitní
Pohon: deset elektromotorů blíže nespecifikovaného typu
TTD: | |
Rozpětí křídla: | ? |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | ? |
Užitečné zatížení: | ? |
Max. rychlost: | ? |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Vytrvalost: | ? |
Poslední úpravy provedeny dne: 12.2.2023