TransFuture Aviation Honghu Mark 1

Autonomní pětimístný eVTOL typu Honghu Mark 1 z dílny společnosti TransFuture Aviation z Xianu, dceřiné společnosti Northwestern Polytechnical University, může sloužit nejen k městské a meziměstské dopravě cestujících, ale i k přepravě nákladu, popř. může působit v roli vzdušné sanitky. Zmíněný stroj má přitom najít uplatnění nejen v roli aerotaxi při běžných cestách do zaměstnání, ale i v turistickém ruchu. eVTOL typu Honghu Mark 1 má protáhlý kapkovitý trup s oválným průřezem, který svou zadní částí plynule přechází v nosník ocasních ploch. Útroby trupu tohoto stroje z podstatné části vyplňuje pětimístná kabina. Zasklení kabiny eVTOLu typu Honghu Mark 1 se sestává z jednoho zaobleného čelního a tří párů lichoběžníkových postranních oken. Přední dva páry postranních oken kabiny tohoto stroje jsou přitom součástí vstupních dveří. K zadní části trupu eVTOLu typu Honghu Mark 1, na úrovni zadního páru postranních oken kabiny, je uchyceno štíhlé křídlo se záporným úhlem šípu a proměnným vzepětím. Zatímco střední partie křídla tohoto stroje má kladné vzepětí, vzepětí vnějších částí křídla eVTOLu typu Honghu Mark 1 je přibližně nulové. Na špici trupu tohoto stroje se nachází instalace kachních plošek s přímou náběžnou hranou a odtokovou hranou s mírným záporným úhlem šípu. Ocasní plochy eVTOLu typu Honghu Mark 1 se sestávají z jedné lichoběžníkové svislé plochy (SOP) a jedné vodorovné plochy (VOP) se záporným úhlem šípu. Ocasní plochy tohoto stroje zaujímají vzájemné uspořádání do tvaru písmene „T“. Instalace VOP se tedy nachází na vrcholu SOP. Ke koncům kachních ploch, křídla a VOP jsou uchyceny štíhlé překlopné vřetenovité gondoly. Každá z nich ukrývá jeden elektromotor, který roztáčí nevelkou pětilistou vrtuli. K vnějším bokům všech šesti motorových gondol eVTOLu typu Honghu Mark 1 jsou připevněny aerodynamické plošky s tvarem delty. Zmíněné aerodynamické plošky jsou k vnějším bokům motorových gondol uchyceny napevno a naklápějí se s nimi. Při kolmém vzletu se motorové gondoly i s koncovými aerodynamickými ploškami nacházejí ve vertikální poloze. Po dosažení určité výšky a rychlosti se postupně natáčejí směrem dopředu, dokud nezaujmou horizontální pozici. Tímto tento stroj postupně přechází z visu do horizontálního letu. Přechod z horizontálního letu do visu se děje v opačném sledu. Napájení pohonných jednotek eVTOLu typu Honghu Mark 1 obstarávají palubní baterie. K vzletu a přistání tento stroj využívá pevný tříbodový kolový podvozek příďového typu. Zatímco instalace příďového podvozku se nachází pod špicí trupu, hlavní podvozky tohoto stroje jsou uchyceny k okrajům břicha střední části trupu. Typ Honghu Mark 1 je prvním eVTOLem společnosti TransFuture Aviation. V květnu roku 2024 zmíněná společnost získala 10 miliónů Juanů od fondů Hunan General Aviation Fund na podporu vývoje tohoto stroje. Stavbě reálného prototypu eVTOLu typu Honghu Mark 1 předcházely testy tří zmenšených bezpilotních demonstrátorů, které byly zhotoveny v různé velikosti. První veřejná letová prezentace jednoho z nich se konala v říjnu toho samého roku v ústředí Changsha. Do konce roku 2024 zmenšené demonstrátory eVTOLu typu Honghu Mark 1 vykonaly více než 100 zkušebních letů. Mezitím, dne 16. prosince toho samého roku, si svůj slavnostní roll-out odbyl reálný prototyp. První veřejný demonstrační let prototyp eVTOLu typu Honghu Mark 1 vykonal dne 27. prosince 2024. Tím byla završena první fáze letových zkoušek.
zmenšený bezpilotní demonstrátor
zmenšený bezpilotní demonstrátor
Verze: žádné
Vyrobeno: tři zmenšené bezpilotní technologické demonstrátory a nejméně jeden prototyp
Uživatelé: žádní
Navádění: inerciální (autopilot)
Pohon: šest elektromotorů neznámého typu
Kapacita: pět pasažérů
TTD: | |
Rozpětí křídla: | 12 m |
Délka: | ? |
Výška: | ? |
Prázdná hmotnost: | ? |
Max. vzletová hmotnost: | 2 500 kg |
Max. užitečné zatížení: | 450 kg |
Cestovní rychlost: | 280 km/h |
Praktický dostup: | ? |
Max. dolet: | ? |
Vytrvalost: | 60 min |
Poslední úpravy provedeny dne: 9.2.2025