Lanyi Aviation Technology LE200

Pilotovaný šestimístný eVTOL typu LE200 z dílny společnosti Lanyi Aviation Technology (známé též jako Range Aviation) z Hefei, která byla založena v květnu roku 2023, je určen k zejména městské a meziměstské dopravě cestujících. Zmíněný stroj ale může sloužit též k přepravě nákladu, popř. působit v roli létající ambulance. eVTOL typu LE200 má kapkovitý trup, který připomíná trup lehkého vrtulníku a který svou zadní částí plynule přechází v nosník ocasních ploch. Útroby přední části trupu eVTOLu typu LE200 okupuje bohatě zasklená kabina se sedadly pro jednoho pilota a pět cestujících. Zmíněný stroj má štíhlé hornoplošně uspořádané křídlo s půdorysem ve tvaru lichoběžníku, které je opatřeno winglety, a klasicky koncipované ocasní plochy. Ocasní plochy eVTOLu typu LE200 se sestávají z jedné vysoké štíhlé lichoběžníkové svislé plochy (SOP) a jedné štíhlé vodorovné plochy (VOP) s kladným vzepětím a půdorysem ve tvaru lichoběžníku. VOP je přitom uchycena k bokům ocasního nosníku, na úrovni SOP. K spodní ploše křídla tohoto stroje jsou připevněny čtyři štíhlé protáhlé vřetenovité horizontální nosníky. K přednímu konci, který vystupuje před náběžnou hranu, a k zadnímu konci, který zase vystupuje za odtokovou hranu křídla, každého z nich je uchycena dvojice malých souosých dvoulistých nosných rotorů. Zatímco instalace jednoho z nich se nachází na hřbetu, ten druhý je instalován na břichu křídelního nosníku. Každý z 16-ti nosných rotorů, které eVTOLu typu LE200 umožňují vzlétat a přistávat kolmo, roztáčí jeden elektromotor. Další dva elektromotory jsou instalovány v štíhlých vřetenovitých gondolách, které jsou vetknuty do odtokové hrany VOP, a roztáčejí třílisté tlačné vrtule. Ty zase zajišťují pohon eVTOLu typu LE200 při horizontálním letu. K vzletu a přistání tento stroj využívá pevný kolový podvozek příďového typu. Zatímco instalace příďového podvozku se nachází pod špicí trupu, hlavní podvozky jsou uchyceny k okrajům břicha střední části trupu, na úrovni křídla. Široké veřejnosti byl projekt eVTOLu typu LE200 poprvé prezentován na výstavě China International Import Expo 2024, která se konala na počátku listopadu roku 2024. Na zmíněné výstavě došlo k podpisu Prohlášení o záměru se společností Xingyun General Aviation ohledně spolupráce při prodeji, provozu a poprodejních službách. Stavbě reálného prototypu tohoto stroje předcházely testy zmenšeného 1:3 bezpilotního demonstrátoru. Prototyp eVTOLu typu LE200 byl dokončen dne 29. listopadu 2024. To již měla společnost Lanyi Aviation Technology objednávky na 170 těchto strojů. Se završením certifikačních zkoušek eVTOLu typu LE200 se počítá v roce 2027. Dodávky prvních sériových strojů prvním zákazníkům by měly být uskutečněny v roce 2028.

Verze:  žádné

Vyrobeno:  jeden bezpilotní 1:3 demonstrátor a nejméně jeden prototyp

Uživatelé:  žádní

 

 

 

Posádka:    jeden pilot

Pohon:       18 elektromotorů neznámého typu 

Kapacita:    pět pasažérů

 

 

 

TTD:     
Rozpětí křídla: 15 m
Délka:   10 m
Výška: ?
Prázdná hmotnost: ?
Max. vzletová hmotnost: 2 600 kg
Max. užitečné zatížení: 600 kg
Cestovní rychlost: 200 km/h
Praktický dostup:   ?
Max. dolet:    140 až 320 km
Vytrvalost: ?

 



 

Poslední úpravy provedeny dne: 10.2.2025